همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسیجیان باید در ترویج ارزش‌های اسلامی، الگوی عملی برای دیگر اقشار جامعه باشند و نسل جوان، اخلاق نیکو و تعهد اجتماعی را از بسیج یاد بگیرد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر رضا فرجی‌دانا در جمع فرماندهان بسیج کارکنان مراکز آموزش عالی استان تهران، بر ادامه جهاد علمی، افزایش دستاوردهای دانشگاه‌ها برای جامعه و استوار نگه داشتن پرچم علم در کشور تأکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در ابراز دیدگاه خود درباره فرمایش امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج بیست میلیونی در سال 58، این فرمایش امام خمینی (ره) را در راستای نفوذ بیشتر ارزش‌های انقلاب اسلامی در خانواده‌ها و تأثیرات مهم اعضای بسیج در خانواده ارزیابی کرد.

وی افزود: میراث نظام اسلامی و امنیت موجود در کشور، سرمایه بزرگی است که در سایه رشادت‌ها، شهامت‌ها و ایثار شهدای دوران دفاع مقدس بدست آمده است و وظیفه داریم برای حفظ این سرمایه جانفشانی کنیم.

فرجی‌دانا با تأکید بر پاسداشت ارزش‌های دینی و انقلابی همچون ایثار و از خودگذشتگی، گفت: دانشگاه و علم در اسلام ارزش و قداست داشته و جهاد علمی جایگاه ویژه‌ای در گفتمان دینی دارد لذا باید همگان همت کنیم پرچم کشور در این عرصه، استوار و در اهتزاز باشد.

وی با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه و تلاش بسیج برای توسعه دوستداران انقلاب اسلامی، گفت: باید طوری رفتار کنیم که بتوانیم در قبال عملکرد خود در مقابل خداوند و شهدا سربلندانه پاسخگو باشیم.

کد خبر 260619
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز