همشهری آنلاین: وزیر دفاع گفت: اگر قرار باشد بعد از توافق هسته‌ای موضوعی در دستور قرار گیرد، انهدام کامل سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی رژیم صهیونیستی برای داشتن خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای باید در دستور باشد.

به گزارش تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات چاک هگل وزیر دفاع آمریکا در خصوص رسیدگی به ظرفیت موشکی ایران بعد از توافق هسته‌ای گفت: ظرفیت موشکی ایران دفاعی، متعارف و بازدارنده است و مذاکره‌بردار نیست.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد بعد از توافق هسته‌ای موضوعی در دستور قرار گیرد، انهدام کامل سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی رژیم صهیونیستی برای داشتن خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای و بعد امحای سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی و میکروبی آمریکا به‌عنوان نخستین به کار گیرنده این سلاح‌های مخوف باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر دفاع ادامه داد: باید رژیم صهیونیستی همواره نگران قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران باشد، چرا که اگر این قدرت بازدارندگی وجود نداشت، آن رژیم غاصب با جنگ و خونریزی خاورمیانه را تحت سیطره خود قرار می‌داد.

سردار دهقان افزود: برای کشوری مثل آمریکا که ادعای ابرقدرتی دارد، مایه شرمساری است که وزیر دفاع آن اعلام کند، اسرائیلی‌ها به ما اجازه دادند برای پیدا کردن راه خروج از موضوع هسته‌ای ایران چاره‌ای بیندیشیم.

وی در پایان اظهار داشت: ما از مذاکره کنندگان هسته‌ای کشورمان تقاضا داریم کنار مذاکره با 1+5، تمام تلاش خود را به خلع سلاح کامل هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی رژیم صهیونیستی که بزرگ‌ترین خطر برای امنیت منطقه و جهان است و همچنین خلع سلاح هسته‌ای آمریکا طبق بند 6 معاهده NPT معطوف کنند.

کد خبر 260590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز