همشهری آنلاین: مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرماندهان، مسئولین و کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز در مسجد سید الشهداء این قرارگاه برگزار شد.

حجت الاسلام حسنی در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: چهارم آبان ماه بعداز 45 روز مقاومتی که از سوی مردم خرمشهر و نیروهایی که به یاری شتافته بودند انجام شد خرمشهر سقوط کرد و به دست رژیم بعث عراق افتاد، این درحالی بود که تهاجم دشمن در شرایطی انجام شد که ارتش به دلیل وقوع انقلاب انسجام خود را از دست داده بود و مرزهای کشور هم در کنترل کامل نبود و تحرکات به صورت دقیق رصد نمی شد.

وی با اشاره به سنت و وعده الهی ((ان تنصرالله ینصرکم )) ادامه داد: در آن روزها در حالی که به ما حتی کمترین تجهیزات داده نمی شد و در مقابل، دنیا پشت سر صدام ایستاده بود و صدام بود بعلاوه همه دنیا، منهای خدا و ما بودیم بعلاوه خدا، منهای همه دنیا وعده یاری خداوند محقق شد و پس از 587 روز در سوم خرداد سال 61 دست خدا یک بار دیگر از آستین بچه مسلمان ها بیرون آمد و اولا خدا و ثانیا خدا به وسیله نیروهای حزب ا... اعم از سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای مردمی، نیروهای عشایر و نیروهای بومی که دست به دست هم دادند و با دست خالی به وظیفه ملی و دینی خود عمل کردند و در برابر دنیا ایستادند و پیروز شدند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی هایی شخصیتی امام هفتم حضرت موسی کاظم (ع) پرداخت و اظهار داشت: فلسفه وجود امام به عنوان انسان کامل ترسیم نقشه راه زندگی برای بشریت ، چگونه زندگی کردن ، چگونه مردن، چگونه محشور شدن و چگونه به نزد خدا رفتن انسان است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین درس هایی که از امام هفتم می شود آموخت شیوه بندگی خداست ، ایشان در بندگی استاد کار بود و از القاب او عبدصالح است.

حجت الاسلام حسنی افزود: امام موسی کاظم (ع) آن گونه بود که نه دوست بلکه دشمنان را هم تحت تاثیر قرار می داد. چرا که هارون الرشید قصد زندانی کردن امام (ع) به مدت طولانی پس از دستگیری وی را نداشت او می خواست که ایشان را بلافاصله به قتل برساند ولی امام با تأثیری که بر زندانبانان خود داشت موجب ممانعت عیسی بن جعفر ، فضل ربیع و فضل بن یحیی از قتل شان شد و نهایتا آن بزرگوار به دست سندی بن شاهک که یک یهودی ملعون بود به شهادت رسید.

کد خبر 260581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز