گروه سیاسی: دفتر انتخابات وزارت کشور در دومین اطلاعیه خود به مناسبت انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی، به داوطلبان نمایندگی اعلام کرد که تا ‌٢١ تیر ماه یعنی پنج‌شنبه فرصت دارند از مشاغل یادشده در ماده‌ ‌٢٩ قانون انتخابات استعفا کنند.

در این اطلاعیه‌ با اشاره به این که  انتخابات هشتمین دوره‌ مجلس در سراسر کشور ازپانزدهم دی‌ ماه با ثبت‌نام از داوطلبان آغاز و در روز جمعه ٢٤اسفند با رای‌گیری ادامه پیدا خواهد کرد، خطاب به داوطلبان این د وره از انتخابات یادآورشده است که داوطلبان می‌توانند از پانزدهم دی ماه  تا ‌٢١همین ماه جمعا به مدت هفت روز در وقت اداری به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه یا وزارت کشور و در خارج از کشور به سفارتخانه‌ها، کنسولگری و یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران مراجعه و برای این منظور ثبت‌نام کنند.

در بخشی از این اطلاعیه تاکید شده است که بر اساس تبصره‌ دو ماده‌ ‌٢٩ قانون انتخابات، به هنگام ثبت‌نام ارایه‌ گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و اشتغال‌نداشتن در پست و مقام و مشاغل یادشده در ماده‌ ‌٢٩ قانون حداقل شش ماه قبل از ثبت‌نام الزامی است. این اطلاعیه همچنین شرایط داوطلبان انتخابات مجلس را به هنگام ثبت‌نام اعلام کرده که داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه‌ انتخابیه و حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام از جمله این شرایط ذکر شده است.

توصیه ثمره به نامزدها

سیدمجتبی ثمره هاشمی، معاون سیاسی وزیر کشور به آن دسته از مدیران اجرایی کشور که دارای مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی ارشد هستند، توصیه کرد در صورتی که سابقه کار اجرایی کمتر از پنج سال دارند، به عنوان نامزد انتخابات مجلس هشتم ثبت نام نکنند.  این دومین بار است که معاون سیاسی وزیر کشور به مدیران چنین توصیه‌ای می‌کند.

پوستر ممنوع

علی‌اصغر کاراندیش مدیرکل انتخابات وزارت کشور اعلام کرد: طبق قانون، نامزدهای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از الصاق پوستر، پارچه و بنر تبلیغاتی منع شدند. 

 وی با اشاره به اصلاح قوانین تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی،  تأکید کرد:  نامزدهای دوره‌هشتم مجلس شورای اسلامی تنها می‌توانند در حد انتشار زندگینامه ، تراکت، مصاحبه در جراید، رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی و همچنین سخنرانی در اماکن و محافل مختلف، برنامه تبلیغاتی داشته باشند.[جزئیات بیشتر]

 انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی روز ۲۴ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 26056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز