همشهری آنلاین: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی دوربین‌های دیجیتال، هنر عکاسی و تصویربرداری، صوتی و تصویری و تجهیزات وابسته ۳۰ اردیبهشت ماه افتتاح شد.

مراسم اهدای جایزه

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه مدل بومی نمایشگاه بین‌المللی فتوکیناست که هر دو سال یکبار در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود و طی ۱۲سال برگزاری مستمر به مهم‌ترین رویداد در صنعت و هنر عکاسی، تصویربرداری و تجهیزات وابسته در ایران تبدیل، و موجب تقویت تولیدات داخلی و مقابله با تحریم‌ها شده است.

در این نمایشگاه ۸۰ واحد تولیدی و نمایندگی از کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، مالزی، اندونزی، چین، سنگاپور، هلند، بلژیک، تایلند، استرالیا، آمریکا، فنلاند، آلمان و انگلیس حضور داشته و مشارکت‌کنندگان در این رویداد فرهنگی، آخرین دستاوردهای خود را در انواع گروه‌های کالایی دوربین‌های عکاسی و تصویربرداری آماتور و حرفه‌ای، قطعات و لوازم انواع دوربین، ماشین‌های اداری، خدمات و تجهیزات لابراتوار، سیستم‌های‌ کنترل، تجهیزات عکسبرداری و تصویربرداری متحرک، تجهیزات استودیوهای عکاسی و چاپ عکس به مدت ۴ روز به معرض نمایش می‌گذارند.

از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به برگزاری ۳ نمایشگاه عکس ازعکاسان و هنرجویان عکاسی و نمایشگاه باشکوهی از آثار هنرجویان آموزشگاه سینمایی دارالفنون به صورت لایت باکس درگالری فعالیت های فرهنگی و هنری دارالفنون و همچنین برگزاری کارگاه‌های ارتقاء مهارت و به روزرسانی اطلاعات رایگان توسط مرکز آموزش‌های فرهنگی هنری دارالفنون اشاره کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران هم برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها را مثبت ارزیانی کرد و از برگزاری نمایشگاه عکس هنرجویان و رویش استعدادهای هنری جوان ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن تشریح برنامه‌های این اداره درباره ضوابط مشاغل خانگی در حوزه فرهنگ و هنر گفت: این موضوع در این اداره برابر سیاست‌های ابلاغی انجام می‌شود و هنرمندان واجد شرایط می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کنند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجه به بروزرسانی اطلاعات و ارتقاء مهارت هنرجویان و فارغ‌التحصیلان را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و آموزش هنر را یکی از مسائل مهم در حوزه فرهنگ و هنر خواند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران از تدارک برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی هنری و برنامه‌های فرهنگی استان تهران خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی تهران که از آغازسال ۱۳۹۳در برج میلاد تهران درحال برگزاری است؛ به سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران اشاره کرد و توسعه تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر و هنرمندان و استفاده از ظرفیت‌های موسسات فرهنگی هنری و آموزشگاه‌های هنری و سینمایی استان تهران را از اولویت‌های این معاونت خواند.

در آئین اختتامیه نمایشگاه محمدمهدی تدین موغاری (مدیر مرکز آموزش‌های فرهنگی هنری دارالفنون و دبیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی ضمن تشکر از فریدون نوری برگزارکننده نمایشگاه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده، برگزاری ۹ کارگاه آموزشی توسط اساتید صاحب‌نام در حوزه عکاسی و فیلمسازی و اعطای گواهینامه ارتقاء مهارت به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی را بخش مهمی از برنامه‌های فرهنگی انجام شده توصیف کرد.

در ادامه مراسم از ۴۰ نفر از عکاسان برگزیده، فعالان فرهنگی و اساتید برگزیده تقدیر شد.

همچنین علاوه بر آموزشگاه سینمایی دارالفنون، شرکت دید افراز، باشگاه عکاسان جوان و هفته نامه جهان سینما نیز با اعطای هدایایی به برگزیدگان از این رویداد فرهنگی و هنری حمایت کردند.

کد خبر 260530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز