همشهری آنلاین: سردار نقدی گفت: امروز ۴ هزار شبکه ماهواره‌ای وجود دارد که ۱۲۰ شبکه مختص ایران است اما ما زیاد از شبکه‌هایی که مسائل سیاسی را مطرح می‌کنند و حتی آنهایی که فقهات الهی را مطرح می‌کنند، نگران نیستیم بلکه بیشتر نگران آنهایی هستیم که بنیان‌های اخلاقی را هدف گرفته‌اند.

به گزارش فارس، مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر صبح امروز با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مدیران و کارمندان وزارت ارشاد در سالن سینمای سازمان سینمایی برگزار شد. براساس این گزارش، سردار نقدی در این مراسم با تشبیه سوم خرداد به یوم‌الله گفت: همانطور که 22 بهمن ملتی با دست‌های خالی نظامی را شکست داد، سوم خرداد هم یوم‌الله است چرا که در ابعاد کلی همه ابرقدرت‌ها و آنهایی که می‌توانستند آن روز در آن ظرف حضور داشته باشند در یک طرف و ملت ایران در طرف دیگر قرار داشتند و هیچ ابرقدرتی در این صحنه غایب نبود و حتی همه کشورهای منطقه نیز پول نفت‌شان به جیب صدام می‌رفت.

سردار نقدی ادامه داد: ملتی تنها که تازه انقلابش به پیروزی رسیده بود و دولت در ابتدای راه قرار داشت، در چنی مخمصه‌ای قرار گرفته بود اما درنهایت توانست پیروز شود و این به معنای یوم‌الله است، حتی وقتی در جزئیات نیز وارد این موضوع می‌شویم در تک‌تک اجزای دفاع مقدس، یوم‌الله را می‌بینیم و تابلوی دفاع مقدس تمام لایه‌هایش زیبا است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: چقدر باید دریغ بکنیم که جامعه هنری از این ظرفیت بی‌پایان دفاع مقدس کم‌بهره است، چرا که خیلی از این گنجینه عظیم کم‌ بهره برده‌ایم و تک‌تک زندگی شیرزنان و حتی آن دختر جوانی که یک جانباز قطع نخاعی از گردن را برای ازدواج انتخاب کرد و سی سال از جانبازش با افتخار پرستاری می‌کند، می‌تواند درس‌مایه کار هنری شود و چه کسی است قدر این ارزش‌های انسانی را درک کرده و بیان کند؟

وی تأکید کرد: سوم خرداد از آن جهت یوم‌الله است که در تک‌تک مراحل عملیات بیت‌المقدس دست خدا دیده شد و دست خدا جایی تجلی می‌کند که انسان‌های صبار و شکور وجود دارد،‌انسان‌های شکرگزار نعمت الهی که نمی‌ترسند و در راه خدا می‌جنگند و ما امروز هم در جنگیم. این خاطرات و ذکر ایام‌الله را خداوند نگفته است تا کسی خوابش ببرد و اینها برای گذر وقت نیست بلکه برای درس گرفتن و عبرت گرفتن است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه امروز صحنه جنگ تغییر کرده است، بیان داشت: امروز دیگر صحنه جنگ عوض شده چرا که دشمن دید که این ملت در صحنه نبرد چه بلایی سرشان آوردند، چه در داخل خاک کشور و چه در لبنان و فلسطین دیدند که چه بلایی این ملت و آنهایی که تقوای این ملت را پیشه کردند سرشان آوردند و به همین دلیل به سراغ ریشه اصلی این اقتدار رفته‌اند و می‌خواهند دستمایه اصلی این قدرت را که ایمان است را تضعیف کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی، لوح‌های فشرده و برنامه‌هایی که مروج فساد و بی‌اخلاقی است، سلاح دشمن شده و دشمن به بنیان‌های فکری و اخلاقی حمله می‌کند. امروز 4 هزار شبکه ماهواره‌ای وجود دارد که 120 شبکه مختص به ایران است اما ما زیاد از شبکه‌هایی که مسایل سیاسی را مطرح می‌کنند و حتی آنهایی که فقهات الهی را مطرح می‌کنند، نگران نیستیم بلکه بیشتر نگران آنهایی هستیم که بنیان‌های اخلاقی را هدف قرار گرفته‌اند.

وی افزود: چشمی که به گناه عادت می‌کند نمی‌تواند سرباز الهی باشد اما بعضی از افراد با همان روحیه دوران جنگ که در برابر این قدرت جنگیدند فایده‌ای ندارد می‌گویند که باید سازش کنیم، اما خداوند متعال می‌گوید که مبارزه می‌شود و فرمولش هم بسیار ساده است. خدا را یاری کنید تا خدا شما را یاری کند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه امروز مبارزه در عرصه جنگ نرم ملموس‌تر از دیگر عرصه‌ها است خاطرنشان کرد: پیام ما مبتنی بر فطرت است و نباید بترسیم و از مبارزه جا بزنیم، خدا می‌تواند یوم‌الله سوم خرداد را در عرصه فرهنگ هم انجام دهد به شرط آنکه پای کار باشیم و بخواهیم که این یوم‌الله شکل گیرد و امروز وظیفه شما هنرمندان این است که خودتان را نشان دهید چرا که در خط مقدم جبهه هستید و همه چشم‌شان به دست شما است و منتظرند که بیینند شما هنرمندان عملی را انجام دهید تا مارش پیروزی نواخته شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان داشت: 6 هزار شهید در عملیات بیت‌المقدس داریم و این اصلاً شوخی نیست چرا که هزینه زیادی برای حفظ نظام دادیم، مردم ما برای این نظام مایه گذاشتند و امروز انتظار دارند که مدافعان جبهه‌های فرهنگی آن مجاهدت‌ها را تکرار کنند و اگر دستگاه دولت و ارشاد ما وظایف فرهنگی مندرج در قانون اساسی را انجام دهد، به طور حتم یوم‌الله سوم خرداد دیگری در عرصه فرهنگ اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به اینکه برای ارتقاء فرهنگ در جامعه باید شاخص‌‌های موفق ارزیابی یک دولت به طور کامل تعریف شود، گفت: بخشی از شاخص‌های موفق یک دولت در عرصه فرهنگ است البته عده‌ای می‌گویند برخی از شاخصه‌های فرهنگ نظیر دروغ قابل اندازه‌گیری نیست اما بخش عمده‌ای از آن مثل آمار طلاق قابل اندازه‌گیری است، در خاتمه باید به این مرحله برسیم که در پایان هر دولت گزارش کاملی از وضع فرهنگ بدهیم.

سردار نقدی در خاتمه اظهار داشت:ما منابع لایزال معرفتی داریم که هیچکس در دنیا از آن بهرهمند نیست و زرادخانه فرهنگی ما پر از مهمات است اما مردهایی می‌خواهد که بتوانند از آن به نحوه شایسته استفاده کنند.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم که وزیر ارشاد و معاونانش حضور نداشتند از کارمندان بسیجی نمونه وازرت ارشاد با اهدای لوح تقدیر شد.

کد خبر 260442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز