همشهری آنلاین: جایزه اصلی بخش نوعی نگاه جشنواره کن ۲۰۱۴ به فیلم «خدای سفید» ساخته «کرنل موندروزو» رسید.

جایزه سینمایی

به گزارش ایسنا، شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم کن برگزیدگان بخش نوعی نگاه این رویداد معتبر سینمایی را در حالی اعلام کرد که فیلم «خدای سفید» ساخته «کرنل موندروزو»، کارگردان مجارستانی موفق به کسب جایزه اصلی این بخش شد.

«خدای سفید» روایتگر داستان دختری 12 ساله است که برای پیدا کردن سگش از خانه فرار می‌کند.

«موندروزو» در سال 2008 نیز با فیلم «دلتا» در بخش رقابتی جشنواره کن حضور یافته بود که موفق به کسب جایزه فیپرشی جشنواره با این فیلم شد.

«بادی» نام سگی است که در این فیلم ایفای نقش کرده است و در مراسم نمایش فیلم در کنار «تیری فرمائو»، کارگردان هنری جشنواره کن به روی صحنه آمد و جایزه «نخل سگ» را دریافت کرد.

جایزه هیأت داوران بخش نوعی نگاه به فیلم سوئدی «توریست» ساخته «روبن استلاند» رسید که روایتگر خانواده‌ای است که برای تعطیلات به اسکی رفته‌اند، اما دچار ریزش بهمن می‌شوند.

همچنین جایزه ویژه بخش نوعی نگاه شصت و هفتمین جشنواره کن به مستند «نمک زمین» ساخته «ویم وندرس»، کارگردان سرشناس آلمانی و برنده نخل طلا (پاریس تگزاس) رسید که روایتگر داستان زندگی «بساستائو سالگادو»، عکاس برزیلی است.

«Party girl» که فیلم افتتاحیه بخش نوعی نگاه بود جایزه تیم کارگردانی را برای «ماری آماچوکلی»، «کلر برگر» و «ساموئل تیس» به ارمغان آورد.

همچنین جایزه بهترین بازیگر بخش نوعی نگاه به «دیوید گول‌پیلیل» برای نقش‌آفرینی در فیلم «کشور چارلی» به کارگردانی «رولف دوهیر» اعطا شد.

بخش رقابتی نوعی نگاه امسال جشنواره کن میزبان 23 فیلم از کشورهای مختلف جهان بود که در این میان هفت ساخته فیلم اولی بودند و ریاست هیأت داوران را نیز «پابلو تراپرو»، کارگردان آرژانتینی بر عهده داشت.

کد خبر 260375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز