همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی ایجاد همبستگی عمیق تر با مردم را از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها دانست و گفت: دسترسی آزاد اطلاعات به اطلاعات تولید شده از مهمترین حقوق شهروندان است.

به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، در همایش روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموعه روابط عمومی‌ها باید نوعی همبستگی عمیق با مردم برای پیشبرد اهداف ایجاد کنند ، اظهار داشت: از آنجایی که مخاطبان اصلی ما شهروندان هستند، حق دسترسی آزاد آنها به اطلاعات تولید شده از اصولی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها طی سالهای اخیر بیشتر در راستای تبلیغ فعالیت های سازمانی حرکت کرده اند ، افزود: در وزارت راه و شهرسازی اطلاعات بیشماری در حوزه های مختلف تولید می شود که به‌نحوی روی زندگی مردم اثر دارند. دسترسی به این اطلاعات حق مسلم شهروندان محسوب می شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید بستر دسترسی آزاد و بدون هزینه شهروندان به اطلاعات در وزارت راه و شهرسازی فراهم شود، تصریح کرد: اگر مردم و جامعه پشتیبان فعالیت های وزارتخانه نباشند و این فعالیت ها با بدنه اجتماعی گره نخورد ، میزان موفقیت نهایی بسیار محدود خواهدبود.

وی اجتماعی کردن تمام فعالیت های وزارت راه و شهرسازی را امری ضروری دانست و ادامه داد: همه فعالیت های تخصصی ما در حوزه های مختلف ، بهره برداران عمومی دارند و به همین دلیل توجه به جنبه های اجتماعی و فرهنگی طرح ها از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.

آخوندی با اعلام اینکه روابط عمومی ها به عنوان دریچه ای هستند که می توانند در اجتماعی کردن فعالیت های وزارت راه و شهرسازی نقش موثری داشته باشند، گفت: بدون وجود چنین رویکردی به کارگزاری اجرایی تبدیل خواهیم شد که توان آن با جامعه و ملت قابل مقایسه نیست.

وی افزود: امروز به شرطی می توانیم به توسعه و حمل و نقل مناسب دست یابیم که تمام جامعه ایران درگیر برنامه ها و فعالیت های وزارت راه و شهرسازی شوند. از سوی دیگر این تصور نیز که ما یک طرف میز و ملت در طرف دیگر هستند از همان ابتدا سناریویی شکست خورده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم ایجاد همبستگی ملی اظهار داشت: یکپارچه سازی اطلاعات درون سازمانی در وزارت راه و شهرسازی که 55 هزار نفر کارمند آن هستند از درجه اول اهمیت برخوردار است چرا که پس از این مرحله می‌توان به یکپارچه سازی اطلاعات برون سازمانی نیز دست یافت.

وی افزود: روابط عمومی باید مانند یک پل ارتباطی عمل کند و مجراهای مشارکت شهروندان در فعالیت های وزارت راه و شهرسازی را بیابد.

آخوندی تصریح کرد: در زمینه ارتباط با مخاطبان خاص که رسانه ها هستند نیز باید به صورت حرفه ای و بدون تبعیض با آنها در ارتباط باشیم.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی ، اظهار امیدواری کرد: این نهادها در اجتماعی کردن فعالیت های وزارتخانه و توسعه جمهوری اسلامی ایران موفق باشند.
گفتنی است در این همایش از مدیران سابق روابط عمومی های وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی و خانوادهای شهیدان راحمی ، راهی و مرحوم برزگر تجلیل شد.

کد خبر 259777
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز