همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: بدون ارتباط با نخبگان در جامعه نه تنها در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی بلکه در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف در مراسم نکوداشت سیدمحمدهادی ایازی معاون سابق اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران که عصرشنبه در تالاروحدت به همت اهالی فرهنگ و رسانه برگزارشد، افزود: برای من به عنوان یک خدمتگزار شهرتهران این مهم است که برای همه هنرمندان احترام قائل باشم.

وی ادامه داد: اگر ما هنرمندان را تکریم کنیم فرهنگ ما روز به روز بالنده تر خواهد شد.

شهردار تهران افزود: باور ما این است که تلاش کنیم فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی و انقلابی خود را حفظ کنیم، چرا که فرهنگ عرصه اخلاق، ادب، خودباوری و عزتمندی در کشور است.

قالیباف ادامه داد: باید به همدیگر محبت کرده و اهل گذشت باشیم و برای خدمت به مردم متدین همکاری و وحدت داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به رفاقت 35 ساله خود با ایازی گفت: یکی از ویژگی های ایازی این است که ارتباط خوبی با نخبگان و هنرمندان برقرار می کند و این حرکت قابل تحسین است.

وی ادامه داد: ایازی به دور از حواشی با مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران ارتباط برقرار کرده به عبارتی این روش را ریل گذاری کرده است.

شهردار تهران افزود: برخی کارها مقطعی است و روسا می‌آیند و می‌روند، اما مدیریت جهادی ما نهادینه شده و ماندگار خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که این مسیر روز به روز پر بارتر و مضاعف‌تر شود و خدمات شهرداری تهران الگویی برای دیگر شهرها شود.

شهردار تهران افزود: به طور حتم در مدیریت شهرداری تهران شاهد اتفاقات بزرگتری در عرصه فرهنگ هنر خواهیم بود که این تحول هم در بخش توسعه کالبدی و محتوایی اتفاق خواهد افتاد.

قالیباف تاکید کرد: ما باید این مسیر را با قدرت و قوت ادامه دهیم و هویت را به مرکز شهر برگردانیم چون متاسفانه امروز مرکز شهر دیگر محل زندگی نیست و همه از مرکز به اطراف می‌روند.

وی اظهار کرد: در روزهای آینده نیمی از وقت خود را به دور از حاشیه متمرکز مسایل فرهنگی و اجتماعی خواهم کرد.

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد در سه ساله آینده شاهد همکاری و وحدت حوزه سلامت و فرهنگ باشیم تا از این طریق دغدغه موجود در جامعه برطرف شود.

قالیباف در پایان از هنرمندان به خاطر برپایی مراسم قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکر کرد و گفت: همواره سعی ما این بوده است که بدون حاشیه به کارها بپردازیم.

وزیر ارشاد از فعالیت فرهنگی شهرداری تهران تقدیر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خدمات شهرداری تهران در حوزه فرهنگ تقدیر کرد و گفت: تحولات فرهنگی شهرداری تهران در نتیجه سیاست گذاری های این نهاد است.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،علی جنتی در مراسم گرامیداشت «ایازی» معاون سابق فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: در دوره‌ای که قالیباف شهردار تهران شد ساخت فضاهای فرهنگی رشد قابل توجهی پیدا کرد و احترام به اهل هنر بیشتر شد.

وی افزود: ما امروز شاهد آن هستیم که مفاخر فرهنگی ما از سوی شهرداری تهران بزرگ داشته می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل خانه‌های قدیمی تهران به موزه و بازسازی آنها را یکی از اقدامات مثبت شهرداری تهران دانست و گفت: موزه موسیقی که توسط شهرداری تهران ایجاد شد یکی از گنجینه‌های بزرگ موسیقی کشور است که اگر شهرداری تهران آن را ایجاد نمی‌کرد کسی قادر به انجام آن نبود.

وی به ایجاد باغ کتاب اشاره کرد و عنوان کرد: ایجاد باغ کتاب در شهر تهران یکی دیگر از گام‌های مهم دیگر شهرداری تهران محسوب می‌شود که امیدواریم به زودی با توسعه آن نمایشگاه‌های فرهنگی بیشتری در این مکان فرهنگی برگزار شود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران طی این مدت نشان داده که در زمینه فرهنگ اهتمام ویژه دارد که نمونه بارز آن را می‌توان استفاده از فضاهای معمول و غیرفرهنگی برای کمک به فرهنگ کشور دانست. شهرداری حتی توانسته از فضاهایی همچون زیرگذر چهارراه ولیعصر که می تواند یک قطب تجاری باشد بهره برداری فرهنگی کند.

کد خبر 259697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز