یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: اعتبار تخصیص‌داده شده برای وام محدود است بنابراین نمی‌توانیم توقع تمامی بازنشستگان را برآورده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: هر ساله اعتباری جهت پرداخت وام به بازنشستگان تخصیص داده می‌شود که این میزان در زمان‌های مشخص در اختیار بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد اما باید گفت این اعتبار بسیار محدود است و جوابگوی تعداد بیشمار بازنشستگان نیست.

محمد بنائیان سفید تصریح کرد: پرداخت وام به 1 میلیون و 250 هزار بازنشسته امری بسیار مشکل است و مجبور هستیم بر اساس اعتبار در اختیار نسبت به پرداخت وام اقدام کنیم.
وی اظهار داشت: مشکلات اقتصادی بازنشستگان را باور داریم اما مشمولان دریافت وام را نیز نمی‌توانیم افزایش دهیم بنابراین از هر 20 هزار نفر فقط یک بازنشسته امکان دریافت وام را خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، در ارتباط با عدم رضایت مردم از خدمات سازمان تامین اجتماعی گفت: برخی نارضایتی‌ها را قبول داریم اما این امر به تمامی خدمات ارائه شده به سازمان تسری پیدا نمی‌کند.

وی افزود: گرچه هنوز تا رضایت‌مندی کلی بیمه‌شدگان فاصله داریم اما باید گفت تاکنون در ارتباط با افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اقدامات جدی صورت گرفته که در جلب رضایت مردم تا حدودی تاثیرگذار بوده است.

بنائیان خاطر نشان کرد: هنوز از رویکرد مدیر عامل جدید سازمان بی‌اطلاع هستیم و باید منتظر بود تا سیاست‌ها و اهداف در مدیریت جدید مشخص شود اما به طور حتم باید اقدامات جدی در راستای افزایش رضایت‌مندی بیمه شدگان به‌خصوص بازنشستگان صورت گیرد.

تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری از راه‌اندازی تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان خبر داد و گفت: بازنشستگان با پرداخت 30 درصد از هزینه‌های سفر از این تسهیلات استفاده می‌کنند.

حسن مسافری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از پانزدهم این ماه تا 21 شهریور  16 هزار نفر از بازنشستگان کشوری از این تور‌ها استفاده می‌کنند که 12هزار نفر آنها از استان‌ها و 4 هزار نفر دیگر نیز از تهران خواهند بود. وی گفت: بازنشستگان متقاضی برای استفاده از این تسهیلات باید به کانون‌های بازنشستگی دستگاه خود مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم مربوطه و پرداخت هزینه اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری اظهار داشت: بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند همراه با همسر یا یکی از فرزندان خود در تورهای سیاحتی و زیارتی شرکت کنند و در صورتی که تمایل داشته باشند بیش از یک نفر همراه با خود ببرند باید هزینه کامل سفر را برای آن فرد پرداخت کنند.

 مسافری بودجه اختصاص یافته از سوی صندوق بازنشستگی کشوری را برای این منظور 750 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به صورت سرانه یک میلیون ریالی برای هر بازنشسته پیش‌بینی شده است.

نخستین گروه سیاحتی بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری روز گذشته برای تور 2 روزه همدان از تهران عازم شد که در این تور 120 نفر از بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها حضور داشتند.

کد خبر 25967

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز