شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

زورگیران خشن با حمله به زن میانسالی بر سر مزار برادر شهیدش، او را به کما فرستادند تا نقشه سرقت را عملی کنند.

متهمان

ماجرای این حادثه به 28فروردین‌ماه برمی‌گردد. آن روز وقتی مأموران پلیس در جریان سرقتی خونین در بهشت زهرا قرار گرفتند راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که در مزار شهیدان، زن 50ساله‌ای به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. بنا بر اظهارات یکی از مأموران بهشت زهرا، 2جوان موتورسوار بعد از مجروح کردن زن میانسال قصد سرقت طلا و جواهراتش را داشتند اما با دیدن این مامور جوان از محل متواری شدند.

زن میانسال نیز که به‌علت شدت جراحات وارده بیهوش شده بود به بیمارستان انتقال یافت. از همان زمان تیمی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان خشن آغاز کردند. همان روز با شناسایی خانواده زن میانسال مشخص شد که وی برای رفتن به مزار برادر شهیدش از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته بود. این در حالی بود که طبق نظر پزشکان وی به‌علت ضرباتی که به سرش وارد شده بود به کما رفته بود.

در محاصره پلیس

ماموران در شاخه دیگری از تحقیقات خود به بررسی دوربین‌های مداربسته بهشت زهرا پرداختند و تصویری از دزدان به دست آوردند. بعد از آن سراغ آلبوم مجرمان سابقه‌دار رفتند و یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام علی 25ساله را شناسایی کردند. وی پیش از این بارها به اتهام جرایم مختلف ازجمله زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود. از سوی دیگر مأمور بهشت‌زهرا با دیدن عکس علی، وی را به‌عنوان یکی از زورگیران شناسایی کرد. با این سرنخ، علی 20 اردیبهشت دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاه وی، گوشی موبایل زن میانسال کشف شد.این متهم در بازجویی‌ها گفت:

روز حادثه برای مصرف مواد نزد محمدرضا همدستم رفتم اما زمانی که متوجه شدیم پول کافی برای خرید مواد نداریم تصمیم به زورگیری گرفتیم. آن روز سوار موتور شدیم و به بهشت زهرا رفتیم که زن میانسالی توجه ما را جلب کرد. او به تنهایی در مزار شهیدان بود. به قصد سرقت کیفش از موتور پیاده شدیم و به سمت وی رفتیم او اما متوجه نیت ما شد و مقاومت کرد. من هم با چماقی که همراه داشتم ضربه‌ای به سرش زدم که بیهوش شد.

با توجه به اینکه زن میانسال چهره مرا دیده بود و احتمال دادم اگر زنده بماند به‌زودی دستگیر می‌شوم تصمیم به قتل او گرفتم. برای همین چند ضربه دیگر به او زدم. چرا که من سابقه‌دار بودم و اگر مالباخته اقدام به چهره‌نگاری می‌کرد شناسایی می‌شدم. متهم افزود: بعد از آن تصور کردم که به کام مرگ رفته برای همین قصد سرقت طلا و جواهراتش را داشتیم که همان موقع یکی از مأموران بهشت زهرا با دیدن صحنه سرقت به سمتمان آمد.

ما هم مجبور شدیم تنها با سرقت کیف قربانی از محل فرار کنیم.بعد از اعترافات این زورگیر خشن، مأموران تجسس‌های خود را برای دستگیری همدست وی به نام محمدرضا آغاز کردند. وی که 26ساله بود در زمینه خرید و فروش مواد‌مخدر فعالیت داشت. بنابراین کارآگاهان پاتوق‌های او را زیرنظر گرفتند تا اینکه 22اردیبهشت‌ماه در یک عملیات تعقیب و گریز و شلیک چندین تیرهوایی موفق به دستگیری وی شدند.سرهنگ محمدرضا اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: قاضی مجوز انتشار تصاویر آنها را صادر کرده است. مالباختگان احتمالی می‌توانند برای شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 259660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز