جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

درحالی‌که انتشار شایعاتی درباره جنایت‌هایی عجیب در استان‌های لرستان و فارس، موجی از ترس و وحشت را بین مردم به‌وجود آورده است، پلیس با تکذیب این جنایات از شروع پیگیری‌ها برای شناسایی منتشر‌کنندگان این شایعات خبر داد.

نخستین شایعه که در استان فارس و به‌ویژه شهرستان جهرم منتشر شده است، از فعالیت تبهکاری موسوم به خفاش شب حکایت دارد. سردار سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: به تازگی شایعاتی درباره ربودن و قتل دختران توسط باند خیالی خفاش شب در شهرستان جهرم در شبکه‌های اجتماعی و همچنین گروه‌های واتس آپ و وایبر منتشر شده است. بر این اساس عده‌ای عنوان کرده‌اند که تعدادی دختر قربانی اعضای این باند در جهرم و شهرهای دیگر استان شده‌اند که این مسئله باعث نگرانی شهروندان شده است.

وی افزود: در این گروه‌ها موضوعاتی درخصوص ربودن تعدادی دختر از سوی 90عضو باند خفاش شب، دوختن چشمان و لب‌های دختران و سپس آزار و اذیت گروهی آنها عنوان شده و حتی تصاویری مشمئز‌کننده و قلابی نیز در این زمینه منتشر شده است. انتشار این مطلب دروغین و دامن زدن به آن توسط برخی افراد منجر به ایجاد ترس و وحشت در بین مردم شده است؛ حال آنکه این اتفاقات اساسا کذب است و واقعیت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست. سردار سجادیان از تحت تعقیب قرار گرفتن کسانی که به پخش این شایعات دامن می‌زنند خبر داد و تأکید کرد: افرادی که دامن به این شایعات می‌زنند از گروهی افراطی در جامعه هستند و نمی‌خواهند که جامعه آرامش لازم را داشته باشد. این افراد تحت تعقیب پلیس فتا استان قرار گرفته‌اند و به‌زودی با ردیابی و دستگیری آنها، پرونده‌شان در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

دومین شایعه که آن هم عجیب و غریب به‌نظر می‌رسد، در استان لرستان و شهرستان خرم آباد منتشر شده است. در این شایعه ماجرا از این قرار است که 4دختر دانشجو با گرفتن آژانس راهی منطقه‌ای تفریحی در خرم آباد می‌شوند و از راننده می‌خواهند که ساعت 7عصر برای بازگردان آنها بیاید. هنگام برگشت، فقط 3نفر از دختران سوار ماشین می‌شوند و راننده از آنها می‌پرسد که دختر دیگر کجاست؟ در این هنگام 3دختر دیگر می‌گویند که آنها مخدر شیشه مصرف کرده و دختر دیگر را به قتل رسانده و جسد او را خورده‌اند. حتی یکی از آنها قسمتی از دستان آن دختر را به راننده نشان می‌دهد تا ثابت کند که دوستانشان را به قتل رسانده‌اند.

انتشار این شایعه عجیب و غریب، موجی از ترس و وحشت را بین مردم خرم آباد به‌وجود آورد. تا جایی که سرهنگ دالوند، رئیس پلیس آگاهی لرستان از دروغ بودن این ماجرا خبر داد و در گفت‌وگو با همشهری گفت: این اتفاق حاصل خیال‌پردازی کسانی است که اقدام به پخش شایعات و دامن زدن به آنها می‌کنند و باعث ترس و وحشت مردم شده‌اند. به گفته وی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری منتشر‌کنندگان این شایعه آغاز شده و با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 259549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز