همشهری آنلاین: نتایج نظرسنجی یک مرکز روسی مشخص کرد که میزان محبوبیت رئیس جمهوری روسیه در شش سال گذشته به حداکثر خود رسیده است.

محبوبیت پوتین به بالاترین حد در ۶ سال گذشته رسید

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، در این نظرسنجی که 10 و 11 مه سال جاری میلادی برگزار شد، 1600 تن از 130 شهر و روستای روسیه شرکت کردند.

در اوایل ماه جاری میلادی میزان محبوبیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با 7 / 3 درصد افزایش نسبت به آوریل به 9 / 85 درصد افزایش یافت در حالیکه میزان محبوبیت وی در ژانویه 6 / 60 درصد بود.

این میزان محبوبیت همانند شش سال گذشته و در آوریل سال 2008 است که میزان محبوبیت پوتین 4 / 87 درصد بود.

کارشناسان اجتماعی این میزان محبوبیت برای پوتین را با پرداختن و رسیدگی مناسب وی به امور اوکراین و مراسم روز پیروزی 9 مه سال جاری میلادی مرتبط می‌دانند.

میزان محبوبیت حزب حاکم "روسیه متحد" نیز به نسبت در پنج ماه گذشته 4 / 60 درصد در ماه مه گزارش شده در حالیکه در ژانویه 7 / 41 درصد بود. این میزان که در 5 / 2 سال گذشته به صورت میانگین 5 / 46 درصد بود و در شش سال گذشته به بالاترین میزان خود در سال جاری میلادی رسیده است.

مرکز نظرسنجی لوادا نیز در نظرسنجی خود آورده که 81 درصد از مردم روسیه اعلام کرده‌اند اگر پوتین همین امروز برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود به وی رای می‌دهند.

کد خبر 259531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز