سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های خبری روسیه از آغاز حمله گسترده نیروهای اوکراین به شهر اسلاویانسک خبر دادند.

اوکراین

به گزارش ایرنا، رسانه‌های روسی از جمله خبرگزاری اینترفاکس و کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کردند: نیروهای اوکراینی از چند طرف به اسلاویانسک حمله کرده‌اند.

بر پایه این گزارش نیروهای مهاجم در حملات خود به شهر اسلاویانسک از انواع سلاح‌های سنگین همچون خمپاره انداز و سلاح‌های ضدتانک استفاده می کنند.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسی بر اثر این حملات شمار زیادی کشته و مجروح شده اند اما رقم مشخصی از قربانیان این حملات در دست نیست.

به گزارش کانال تلویزیونی روسیه 24 ارتباط مخابراتی و تلفن همراه با شهر اسلاویانسک به دلیل حملات نیروهای دولتی مختل شده است و به همین دلیل تلفن‌های همراه فرماندهان شبه نظامیان در دسترس نیست.

شهر اسلاویانسک یکشنبه ( 21 اردیبهشت) هم همزمان با برگزاری همه پرسی استقلال استان‌های دونتسک و لوهانسک چند بار هدف حمله نیروهای اوکراینی قرار گرفت اما با این وجود بسیاری از ساکنان شهر در همه‌پرسی شرکت کردند.

نیروهای اوکراینی بامداد امروز این شهر را به توپ بستند و حملات توپخانه‌ای به چند نقطه شهر از جمله روستای آندریفکا در حومه اسلاویانسک تا ظهر ادامه داشت.

نیروهای اوکراینی از اواسط ماه آوریل گذشته عملیات نظامی برای سرکوبی جدایی‌طلبان در مناطق شرق و جنوب این کشور اجرا می‌کنند.

کد خبر 259328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز