همشهری‌آنلاین: وزیر راه و شهرسازی در مورد تخلفات پنهان در ساخت صنعتی پروژه مسکن مهر پرند از مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید خواست، در صورت رفتار غیرمتعهدانه شرکت‌هایی که مسئول ترویج صنعتی سازی در کشور هستند، اقدام حقوقی به عمل آید.

فارس نوشت: در ابتدای شروع به کار مسکن مهر، ساخت برخی از واحد‌های مسکونی مزبور مقرر شد تا به شیوه صنعتی احداث شود که اتفاقا برای این روش از ساخت نیز مسئولیت‌هایی به برخی از شرکت‌ها سپرده شد.

ساخت مسکن مهر به شیوه صنعتی به تعداد 6500 واحد مسکونی در شهر پرند در فازهای 3 و 5 در همان سالها آغاز شد که از این تعداد در حال حاضر 1152 واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است.

اما خبرها حاکی از این است که تخلفات و برخی مشکلات باعث شده تا واگذاری تعداد زیادی از این واحد‌های مسکونی با تاخیر مواجه شود.

در تازه‌ترین اقدامات صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی ،محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی از او خواسته است، تا تکلیف واگذاری واحد‌های مسکونی به روش صنعتی هرچه سریعتر مشخص و شرکت یاد شده که در حال حاضر به بانک رفاه واگذار شده است، کماکان متعهد به اجرای کامل تعهدات باشد.

در نامه‌ای که نریمان به آخوندی نوشته آمده است: که متاسفانه علی‌رغم تذکرات کتبی و شفاهی، شرکت مزبور به پذیرش و ادامه اجرای تعهدات خود کوتاهی و حتی برخی از واحد‌ها به غیر واگذار شده است.

بر اساس این گزارش، این نامه در اوایل اردیبهشت ماه جاری با موضوع عدم اجرای تعهدات برای احداث واحد‌های مسکونی مهر پرند به دفتر وزیر ارسال شده است.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در پاسخ به این نامه نریمان نوشته است که «در هر صورت شرکت‌ها در چارچوب قرارداد باید به تعهدات خود پایبند باشند.در صورت رفتار غیرمتعهدانه اقدام حقوقی معمول دارید.»

در حاشیه هفدهمین سالگرد تاسیس شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پرسید که در مورد تخلفات شرکتی که مسئول ترویج صنعتی سازی هستند و اینکه یک واحد مسکونی مهر به دو نفر فروخته شده است، چه اقدامی انجام خواهد شد ،گفت: به زودی در این خصوص تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 259310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز