مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسپری ضد عفونی‌کننده بدون مواد شیمیایی توسط یک پژوهشگر ایرانی تولید شد.

حسین دخانی - مجری طرح ضدعفونی‌کننده‌های بدون مواد شیمیایی گفت: مواد ضدعفونی‌کننده بدون مواد شیمیایی به صورت اسپری برای اولین بار در ایران برای صنایع مختلف به تولید انبوه رسیده است.

به گزارش مهر وی با بیان این که عموما پاک‌کننده‌ها به دلیل پایه شیمیایی که دارند مضر هستند و اثرات آن برای انسان مضر است، گفت: به همین دلیل به فکر تولید ماده‌ای جهت ضدعفونی کردن مصارف مختلف و البته بدون مواد شیمیایی افتادیم.

اسپری تحت فشار چهار منظوره، برای سطوح ابزار آزمایشگاهی پزشکی، آرایشگاهی، صنایع غذایی و نیز اماکن عمومی خانگی، مسافرت، باشگاه‌های ورزشی کاربرد داشته و ضدعفونی‌کننده، خوشبوکننده، تمیزکننده، نرم‌کننده نیز در رایحه‌های مختلف تولید شده است.

دخانی از ویژگی‌ها و مزایای مصرف اسپری‌های ضدعفونی‌کننده، گفت: اسپری‌های ضدعفونی‌کننده خاصیت سازگاری با محیط زیست و قابلیت کاربرد در دامنه وسیعی از حرارت، فاقد ماده شیمیایی موثر بر طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌ها را دارد.

اسپری ضدعفونی‌کننده بدون مواد شیمیایی بی‌رنگ و بی‌طعم و با عدم ایجاد حساسیت و عوارض پوستی، فاقد سمیت سلولی، سریع‌الاثر بوده و دارای خاصیت ضد میکروبی سریع و پایدار و بدون نیاز به آبکشی بعد از مصرف است.

وی با بیان این که اسپری ضد عفونی‌کننده بدون پایه شیمیایی مشابه خارجی ندارد، عنوان کرد: استفاده اسپری ضدعفونی‌کننده ضرر و هیچ گونه تهدید‌کنندگی برای افراد ندارد.

دخانی در پایان گفت: از سال 1386 به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان وارد شدیم و تا الان 6 اختراع را به ثبت رسانده‌ایم.

کد خبر 259245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز