مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از مراحل تکمیلی ساخت واحد زباله‌سوز در تهران خبر داد و افزود: ساخت نیروگاه زباله‌سوز در کنار سایر پروژه‌های ساخته شده و در حال ساخت با هدف حفاظت از محیط‌زیست، بازیافت انرژی از پسماند و برگشت مواد به چرخه مصرف در حال انجام بوده و به همت کارشناسان سازمان مدیریت پسماند مراحل تکمیلی خود را طی می‌کند.


حسن کریمیان با اشاره به پیشرفت 80درصدی در احداث نیروگاه زباله‌سوز افزود: به‌منظور کاهش هزینه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی ناشی از جمع‌آوری و انتقال پسماندهای تولیدی شهر تهران و ضمن درنظر گرفتن رویکرد جهانی تولید انرژی از پسماندها و منافع حاصله، این سازمان اقدام به احداث نیروگاه زباله‌سوز با همکاری بخش‌خصوصی در مجتمع دفع و پردازش آرادکوه کرده است.

کریمیان افزود: این نیروگاه نخستین پروژه اجرایی کشور در حوزه مدیریت پسماندهای شهری به روش زباله‌سوزی بوده و منجر به تولید 3مگاوات ساعت برق به ازای 200تن زباله در روز خواهد شد.

ثروتی که از بین می‌رود

اما روز گذشته نیز در نشست کارگروه پسماند شورای شهر بر اهمیت تفکیک زباله از مبدأ تأکید شد. بنابراین گزارش، در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط 2هزار و 500تن زباله خشک در تهران جمع‌آوری می‌شود که قابل بازیافت و بسیار ارزشمند است و ارزش ریالی ‌آن روزانه یک میلیارد تومان برآورد شده است.

در آخرین نشست کارگروه پسماند وابسته به کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، یوسف حجت رئیس این کارگروه درباره لزوم تفکیک در مبدا زباله، خواستار تهیه طرح جامعی درباره تفکیک زباله در مبدا شد تا پس از تصویب در صحن علنی شورای شهر شهرداری تهران موظف به اجرای آن شود.

دراین نشست، علی‌رضا جهانبگلو معاون امور مناطق سازمان پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه روزانه حدود 900میلیون تومان، از خزانه شهر، صرف هزینه نظافت می‌شود، گفت: اشخاصی به‌صورت غیرمجاز، بخشی از این پسماندها را در مناطقی مانند خلازیل، گردنه تنباکویی و... بازیافت می‌کنند و به زندگی مردم شهر بر می‌گردانند، درحالی‌که این کار، خلاف مقررات است و باعث از بین رفتن ثروت شهروندان می‌شود. در این نشست همچنین از سوی کارشناسان حاضر پیشنهاد شد تا پیمانکاران این توانایی را داشته باشند که پسماند‌تر و خشک را با هم جمع کنند.

 

کد خبر 259242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز