همشهری آنلاین: تورنمنت بین‌المللی تکواندوی تونس از روز شنبه (۲۰ اردیبهشت) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار آغاز شد و قوامین ناجا، نماینده ایران در این رقابت ها موفق به کسب ۳ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز شد.

Takewondo

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو، تورنمنت بین‌المللی تکواندوی تونس کلاس G1 از روز شنبه با حضور 300 تکواندوکار از 50 کشور جهان آغاز شده است و روز یکشنبه به پایان خواهد رسید.

در این مسابقات که پاس قوامین به عنوان نماینده ایران حضور دارد، تکواندوکارانی از کشورهای اسپانیا، آلمان، فرانسه، یونان، روسیه، ترکیه، مصر، مالی، سومالی، لیبی، گابن، عراق، ساحل عاج، آفریقای جنوبی، غنا، مغرب، نیجریه، الجزایر، نیجر و ... مبارزات خود را آغاز کرده‌اند.

در روز اول نماینده گان ایران در وزن 58- کیلوگرم بر روی شیاپ چانگ رفتند که فرزان عاشورزاده ابتدا نمایندگان الجزایر و تونس را از پیش رو برداشت و در ادامه رو در روی دیگر نماینده ایران، ابوالفضل یعقوبی قرار گرفت. در این مبارزه تمام ایرانی، یعقوبی و عاشورزاده 2 بر 2 مساوی شدند که در راند طلایی این عاشورزاده بود که توانست برنده مبارزه شود.

وی در ادامه تکواندوکار مصر را برد و در فینال نماینده بل‍ژیک را با نتیجه 17 بر 7 مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

ابوالفضل یعقوبی پیش از مبارزه با عاشورزاده، در دور اول استراحت داشت و نماینده روسیه را با نتیجه 13 بر 3 شکست داده بود. هادی شاهویردی، دیگر نماینده وزن دوم، ابتدا تونس را از پیش رو برداشت، اما با شکست برابر تکواندوکار موزامبیک از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 68- کیلوگرم که 30 تکواندوکار حضور داشتند، فرزاد ذوالقدر لیبی را برد و در ادامه رو در روی تکواندوکار رنکینگ دار اسپانیا قرار گرفت که با یک مبارزه حساب شده توانست 17 بر 3 وی را شکست داده و به دور بعدی راه پیدا کند. وی در ادامه مقابل علیرضا علوی، دیگر نماینده ایران به پیروزی رسید اما در راند طلایی نتیجه را به نیجریه واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

علیرضا علوی در این وزن در دور اول استراحت داشت و سپس تونس را از پیش رو برداشت، اما با شکست برابر ذوالقدر از دور مسابقات کنار رفت.

امید عمیدی، تنها نماینده وزن 80- کیلوگرم دور اول استراحت داشت، بعد از آن به ترتیب روسیه، نیجریه و بار دیگر روسیه را برد و به فینال راه یافت. عمیدی در مبارزه نهایی رو در روی کامرون قرار گرفت و با کسب پیروزی به مدال طلای وزن ششم رسید.

قوامین در سنگین وزن دو نماینده را بر روی شیاپ چانگ فرستاد، مرتضی شیری، تکواندوکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا گابن را برد، سپس برابر تکواندوکار نیجریه و تونس به برتری رسید. وی در فینال این مسابقات به مصاف جلال خدامی، دیگر تکواندوکار ایران رفت. در پایان این مبارزه دو تکواندوکار به نتیجه یک بر یک رضایت دادند تا کار به راند طلایی رسید که مرتضی شیری توانست در این راند به پیروزی برسد و طلایی شود. جلال خدامی نیز گردن‌آویز نقره را به دست آورد.

خدامی برای رسیدن به فینال وزن 87+ کیلوگرم ابتدا استراحت داشت، سپس غنا و لیبی را شکست داده بود.

اسامی مدال‌آوران پاس قوامین در روز اول این پیکارها به شرح زیر است:

مدال طلا: فرزان عاشورزاده، امید عمیدی و مرتضی شیری

مدال نقره: جلال خدامی

مدال برنز: فرزاد ذوالقدر

اما در روز پایانی حسین بیات در وزن اول، رضا نادریان و لقمان عبداللهی در وزن سوم، سید محمد رفیعی در وزن پنجم و احمد محمدی و کاظم قشقایی در وزن هفتم به دیدار رقبای خود خواهند رفت.

 

کد خبر 259109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز