مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان درباره سرازیرشدن مهاجمان از زمین به مریخ در شکل ریزموجودات ابراز نگرانی کرده‌اند.

نگرانی دانشمندان از مهاجرت موجودات ریز زمینی به مریخ

به گزارش ایسنا، اخیرا، سه مقاله جدید علمی خطرات تبادل بین‌سیاره‌ای موجودات را با استفاده از تحقیقات آژانس بین‌المللی فضایی بررسی کرده‌اند.

موجودات ریزی که در یک فضاپیما وجود دارند، پتانسیل لازم برای آلوده‌کردن دیگر اجرام آسمانی را دارا هستند و این موضوع تعیین امکان وجود شکلی از حیات روی سیاره‌ای‌ دیگر یا این که آیا چنین حیاتی توسط کاوشگران به آنجا وارد شده را با چالش مواجه می‌کند. بنابراین آگاهی از این که چه نوع میکروارگانیسم‌هایی از زمین می‌توانند در یک فضاپیما یا فرودگر زنده بمانند، مهم است.

در حال حاضر، فضاپیمایی که روی مریخ یا دیگر سیاراتی که شاید میزبان حیات باشند، فرود می‌آید، باید ملزومات سطوح بیشینه ممکن برای حیات میکروبی یا bioburden را برآورده کند. این سطوح قابل‌پذیرش بر اساس مطالعاتی تعیین شده‌اند که چگونگی زنده‌ماندن اشکال مختلف حیات به هنگام رویارویی با خشونت‌های سفر فضایی را بررسی کرده‌اند.

با این حال، بر اساس مطالعات جدید، تعدادی از میکروب‌ها جان‌سخت‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، هستند و میکروب‌های دیگر نیز شاید از ساز و کارهای حفاظت‌کننده مختلف برای زنده‌ماندن در پروازهای بین‌سیاره‌ای استفاده کنند.

کد خبر 259001
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز