همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور گفت: ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند.

محمدسعید ایزدی

مهر نوشت: محمدسعید ایزدی در بازدید از اجرای طرح آفتاب شهرستان گرگان گفت: مساحت بافت فرسوده در کشور ۵۰ هزار هکتار و بافت تاریخی ۲۲ هزار هکتار است.

وی افزود: در کشور ۵۰ هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی با ۲۰ میلیون نفر جمعیت وجود دارد و با این حجم، جامعه با مخاطرات فراوانی رو به رو است و جان و مال ساکنان آن در خطر است.

وی تصریح کرد: بر اساس تجربیات سال گذشته برنامه ریزی هایی انجام شده و دولت برای تسهیل امور این مناطق برنامه ارائه تسهیلات هدایتی و نظارتی را در نظر دارد.

ایزدی از همکاری بانک ها برای نوسازی و مقاوم سازی ساختان ها خبر داد و گفت: ۲۰۰ هزار وام به ۶ بانک عامل جهت ارائه به مردم پرداخت می شود.

در ادامه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی هم گفت: طرح آفتاب یکی از پروژه های به سازی در بافت فرسوده است که ۵۰ درصد آن سهم مردم است.

وی بیان کرد: این پروژه در مرکز شهر و با کمک مردم و حداقل مداخله دولت بازسازی می شود و یکی از طرح های موفق خواهد بود.

آخوندی با بیان این که میزان بافت فرسوده کشور نمی توان به لحاظ کمی ارزیابی کرد، ادامه داد: برخی بناهای تاریخی ارزشمند در این بافت ها وجود دارد و نمی توان آن ها را قالب بافت فرسوده آورد.

وی خواستار ایجاد انگیزه هایی برای مشارکت گرفتن از مردم و علاقه مند کردن سرمایه گذران برای همکاری در این طرح ها شد و افزود: تسهیلات مصوب بر اساس قانون ساماندهی بخش مسکن به صورت مشخص توسط بانک مرکزی به بانک های عامل و سپس به متقاضیان پرداخت می شود.

کد خبر 258880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز