همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی بر حمایت از خرید متقاضیان مسکن تاکید کرد و گفت که با بانک مرکزی در حال گفت و گو هستیم و امیدواریم بخش تولید انبوه (عرضه و تقاضا) را مجددا ساماندهی کنیم.

ایرنا نوشت: عباس آخوندی در نشست با تشکلهای صنفی و حرفه ورزان استان گلستان در محل سالن اجتماعات معاونت برنامه ریزی استانداری گلستان افزود: نکته دوم در بخش مسکن این است که قطعا با فعال شدن بخش مسکن دیگر بخش ها فعال می‌شوند.

وی ادامه داد در همین راستا از انبوه سازان به صورت مهندسی ساز در کشور باید حمایت شود که این امر با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت مقررات ملی ساختمان و غیره صورت می گیرد.

آخوندی گفت: تمام دفاتر مهندسی ثروت‌های ملی هستند که نتیجه تجربه و انباشت دانش مهندسی در ایران هستند و حمایت از آنها فارغ از این که مالکان آنها چه کسانی هستند، وظیفه ماست.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته حمایت خوبی از مطالبات پیمانکاران انجام شده به طوری که بخش عمده مطالبات آنها پرداخت شده و امسال نیز اندیشه‌های داریم که از جمله آنها افزایش میزان طرح‌های عمرانی است تا این بخش رونق گیرد. در حوزه نظام مهندسی که وظیفه تنسیق امور مهندسان را بر عهده دارد، آموزش و تربیت نیروی انسانی کلیدی ترین نکته ای است که در آن مطرح می شود.

وی با بیان اینکه آموزش از مسایل مورد توجه در همه بخش هاست، اظهارکرد: گلستان استانی مرزی است و برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه نیاز به افرادی آموزش دیده دارد.

به گفته وی، آموزش حرفه ورزی نکته مهمی است که قدرت رقابتی به مهندسان می دهد تا در سطح بین المللی کار کنند.

آخوندی از شرکت های پیمانکاری و مهندسی خواست که فقط به بازار داخلی اکتفا نکنند چرا که با بازارهای داخلی نمی توان رشد کرد.

به گفته آخوندی، قانون موجود در این بخش قانون بدی نیست چرا که پیمانکارانی بودند که با دریافت پیام این قانون،هم اکنون دفاتر خوبی در کشورهای دیگر دارند و اگر دیگر پیمانکارن نیز آن را جدی بگیرند بیشتز از اکنون می شود از صدور خدمات فنی مهندسی حمایت کرد.

وی در پایان، بهسازی راه اینچه برون - گرگان و روکش آسفالت راه های شریانی را از برنامه های دیگر و مورد توجه بیان کرد.

کد خبر 258868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز