همشهری آنلاین: نخست وزیر انگلیس تصریح کرد: هیچ رابطه‌ای میان اسلام و تروریسم وجود ندارد و دین اسلام دین دوستی است که دعوت به سازش و صلح و مبارزه علیه تمام انواع تروریسم و خشونت می‌کند.

به نوشته گاردین، بروان با اعلام این نظر به تمام وزرای خود دستور داده است که عبارت "مسلمان" را با اقدامات تروریستی اخیر شهر لندن و گلاسگو به هم ربط ندهند.

سخنگوی براون تصریح کرد: براون هم چنین دستور داده است تا از عبارت جنگ علیه تروریسم به منظور بهبود روابط جامعه انگلیس و مسلمانان مقیم این کشور و مسلمانان جهان استفاده نشود.

به گفته این سخنگو، براون ایجاد آشتی و توافق میان تمام اقشار انگلیس را ضروری می‌داند.
درهمین حال نخست وزیر جدید انگلیس تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای انگلیسی از عراق را رد کرد.

وی در نخستین جلسه‌ پرسش و پاسخ در برابر مجلس عوام این کشور در خصوص تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای انگلیسی از عراق تصریح کرد: تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای انگلیسی از عراق در این مرحله اشتباه است.

 نخست وزیر جدید انگلیس تصریح کرد: انگلیس به تعهداتش در قبال سازمان ملل و دولت عراق پایبند است و هرگز تعهداتش را نقض نمی‌کند.

بروان هم چنین به تعداد نیروهای انگلیسی مستقر در عراق و کاهش آنها به 5500 نیرو در عراق اشاره کرد و گفت: جنگ عراق 156 کشته در میان نیروهای انگلیسی به جای گذاشت.

وی درباره مسوولیت نیروهای انگلیسی در افغانستان تاکید کرد: نباید فراموش کنید که افغانستان جبهه‌ی جنگ علیه طالبان است.

براون افزود: اگر ما افغانستان را به حال خود رها کنیم، مسلما طالبان به این کشور باز می‌گردد و همان وضعیت قبل از 11 سپتامبر سال 2001 در این کشور ایجاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: حمایت جهانی چه در داخل نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یا خارج آن برای تداوم جنگ علیه طالبان و نابودی آن است.

کد خبر 25883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز