پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت بحران چند ماهه اوکراین تنها در صورتی می تواند پایان یابد که کیف تهاجم نظامی علیه جدایی طلبان طرفدار کرملین را در ازای به تعویق افتادن همه پرسی استقلال از اوکراین، متوقف کند.

kremlin

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو ، «دیمیتری پسکوف» در گفتگو با پایگاه اخبار اینترنتی اسلون. آر یو (Slon.ru)  روسیه گفت: اگر به درخواست پوتین برای تعویق همه پرسی استقلال در شرق اوکراین در روز یکشنبه توجه شود و کیف عملیات نظامی خود را متوقف کند و گام هایی را برای آغاز گفتگو بردارد ، در این صورت چنین فرایندی می‌تواند به خروج اوکراین از این بحران که در شرایط کنونی روبه وخامت است، منتهی شود.

امریکا درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را برای به تعویق انداختن همه پرسی استقلال در شرق اوکراین، گامی سودمند دانست اما خاطرنشان کرد:« لازم است حرکت‌های بیشتری را از رئیس جمهور سوریه در این زمینه شاهد باشیم.

«جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا ضمن اعلام این مطلب افزود روسیه همچنین می تواند روند دمکراتیک اوکراین را در شرایطی که این کشور برای همه پرسی سراسری 25 مه آماده می‌شود، تأیید کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا تصریح کرد روسیه می تواند از نفوذ خود برای متوقف کردن تلاش‌های درحال انجام شبه نظامیان مسلح طرفدار روسیه استفاده کند تا همه پرسی 25 مه را نیز به تعویق اندازد.

کد خبر 258826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز