چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

فرحناز هاشمی: پنجمین اجلاس همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و غنا به‌مدت ۲روز و به میزبانی کشورمان در ۱۵ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه امسال در محل وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.

روابط اقتصادی

در این اجلاس زمینه‌های تفاهمات همکاری‌های 2کشور در حوزه‌های کشاورزی، انرژی، بیمه، بهداشت، فنی، علمی، بازار سرمایه‌ای و کشتیرانی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 9تفاهمنامه همکاری اقتصادی به امضای 2کشور رسید.
در حاشیه برگزاری این اجلاس با عبدالرشید حسن پلپو وزیر و مشاور رئیس‌جمهور در امور همکاری‌های بخش عمومی و خصوصی غنا، گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • یکی از سیاست‌های دولت جدید ایران در راستای تأمین امنیت غذایی، کشت فراسرزمینی در حوزه آفریقا ازجمله کشور غناست. چه حمایت‌هایی را از بخش خصوصی ایران خواهید کرد؟

ما از شرکت‌های ایرانی برای انجام فعالیت‌های کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این حوزه استقبال می‌کنیم و در این راستا، نیروی کار زیادی در اختیارشان قرار خواهیم داد. درواقع ما حسن نیت برای انجام هرگونه حمایت از سرمایه‌گذاران ایرانی را داریم.

  • چه میزان اراضی مناسب می‌توانید به کشت فراسرزمینی کشورمان اختصاص دهید؟

ایران هر میزان اراضی که بخواهد می‌تواند به کشت محصولات کشاورزی در غنا اختصاص دهد. محصولاتی مانند برنج، پنبه و بعضی از محصولات بومی غنا، مدنظر ماست.

  • شما در اجلاس پنجم همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و غنا بر سرمایه‌گذاری ایران در بخش اقتصادی کشورتان تأکید کردید، انتظار دارید این سرمایه‌گذاری‌ها در کدام از حوزه‌های کشاورزی صورت گیرد؟

فرصت‌های زیادی در غنا برای فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد و ما از سرمایه‌گذاران ایرانی می‌خواهیم به کشورمان بیایند و در آنجا می‌توانند حوزه‌های مختلف را برای سرمایه‌گذاری بررسی کنند.

  • اولویت‌های شما برای همکاری‌های مشترک با ایران در بخش کشاورزی چیست؟

ایران درخصوص توسعه زیرساخت‌های کشاورزی، دانش فنی خوبی دارد و در بهره‌برداری از اراضی تجربه‌مند است. ما هم مایل هستیم ایران به تقویت زیرساخت‌های کشاورزی کشورمان کمک کند. امیدواریم با توافقات اجلاس ژنو و رفع تحریم‌های اقتصادی، سرعت همکاری‌های اقتصادی 2کشور سرعت بیشتری پیدا کند.

کد خبر 258799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز