همشهری آنلاین: وزیر کشور از افزایش سهمیه بنزین مشاغل خاص خبر داد و گفت: برآوردهای لازم برای تعیین و تأمین بنزین مورد نیاز مشاغل خاص در دست انجام است.

به گزارش فارس مصطفی پور‌محمدی در همایش اعضای کمیته استانی (ساماندهی مسافربرهای شخصی) در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اختصاص سهمیه بنزین برای خبرنگاران گفت: در حال جمع‌آوری و دسته‌بندی بنزین مورد نیاز همه مشاغل خاص هستیم‌. کمیته‌های مربوطه در حال تصمیم‌گیری در این رابطه هستند.

وی با تأکید بر این که با توجه به مدت زمان و میزان سهمیه تعیین شده ظرف 1 تا 2 ماه آینده زندگی هیچ کس مختل نمی‌شود و همه می‌توانند به تناسب نیاز خود از سهمیه 600 لیتری خودروی خود استفاده کنند، بار دیگر تأکید کرد: بر اساس برآوردها، سهمیه مشاغل خاص را خواهیم افزود. مصرف بنزین بقیه افراد را نیز باید یک نظمی بدهیم و برای بنزین مازاد مورد نیاز آنان نیز باید تصمیم‌گیری کنیم که سوخت چگونه در اختیارشان قرار گیرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت در حال محاسبه دقیق میزان صرفه‌جویی بنزین و اجرای 2 تا 3 طرح مفید و مورد توجه مردم احتمالاً در حوزه حمل و نقل و خدمات عمومی است.
وی اظهار نظر درباره نوع طرح‌ها و میزان صرفه‌جویی بنزین را به اتمام کار کارشناسی موکول کرد و افزود: میزان صرفه‌جویی قابل توجه است. البته تعداد سفرها در این ایام به خاطر کنکور کم بوده است و از هفته‌های آینده سفرهای تابستانی مردم آغاز خواهد شد. در راستای سهولت سفرهای تابستانی مردم، ‌دولت تصمیم گرفت که مدت زمان مصرف بنزین را از 4 به 6 ماه افزایش دهد.

پور محمدی در خصوص نحوه مقابله با بازار سیاه سوخت، گفت: ریشه‌های بازار سیاه را باید خشک کنیم. بخشی از این بازار به دلیل استفاده از سهمیه کارت‌های گم‌شده بود. البته زمینه‌های دیگری هم وجود دارد. داریم مراقبت و مدیریت می‌کنیم که این بازار نتواند فعالیت کند. 

وی در پاسخ به پرسشی افزایش هرگونه نرخ کرایه را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: هنوز میزان سهمیه‌بندی و مصرف بنزین به جایی نرسیده که موجب افزایش قیمت‌ها شود. اگر کسی خودسرانه حاضر است هر کاری کند باید با وی برخورد دیگری شود.

بر اساس هماهنگی‌های انجام گرفته با پلیس راهور، اتحادیه تاکسیرانی و شهرداری‌ها، مراکزی برای برخورد متخلفان و پاسخگویی به شکایات مردمی تشکیل می‌شود. به گونه‌ای که با افرادی که اقدام به افزایش قیمت کنند ناچار می‌شویم نسبت به کارت سوختشان تصمیم بگیریم. مطمئناً در صورت دریافت گزارش‌های متعدد از تاکسیرانان متخلف مجبور به استفاده از اقدامات تنبیهی در رابطه با آنان می‌شویم.

وزیر کشور در خصوص فعالیت مسافربرهای شخصی با پلاک قرمز گفت: با توجه به اهمیت مسئله و بالا بودن میزان تصادفات در جاده‌ها و ضرورت تأمین امنیت مسافران،‌ افرادی که تمایل به فعالیت در این بخش هستند باید به این کار به عنوان یک شغل ثابت نگاه کنند نه یک شغل فصلی و موقتی از اینرو تنها خودروهای پلاک قرمز مجاز به فعالیت در خطوط بین شهری هستند.

وی افزود: افرادی که تمایل به فعالیت در این بخش هستند حتی اگر خوردوی مناسب ندارند، می‌توانند از تسهیلات مربوط به نوسازی ناوگان و سوخت بهره‌مند شوند.

کد خبر 25864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز