همشهری آنلاین: ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه با پیام صلح و دوستی در میان استقبال گرم مقام های ارشد نظامی و دریایی ارتش پاکستان در بندر کراچی پهلو گرفت.

ناو گروه

ناخدا یکم علی جهانبخش فرمانده ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفته در بندر کراچی در جنوب پاکستان به ایرنا گفت: این سفر در راستای تعاملات و همکاری‌های نظامی دریایی میان ایران و سایر کشورهای منطقه به ویژه کشور همسایه پاکستان صورت گرفته است.

این فرمانده ارشد نیروی دریایی کشورمان افزود: ناو گروه کشورمان مجموعا شامل 5 فروند متشکل از 4 فروند یگان سطحی (ناو) و یک فروند یگان زیر سطحی (زیر دریایی) در بندر شهر کراچی در جنوب پاکستان در میان استقبال گرم مقام‌های ارشد دریایی پاکستان پهلو گرفت.

ناخدا یکم جهانبخش تصریح کرد: ناو گروه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حامل پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و خصوصا کشور اسلامی و همسایه پاکستان است.

وی افزود: دراین عملیات دریایی تمرینات تاکتیکی مشترکی نیز هنگام خروج از بندر کراچی با نیروهای دریایی پاکستان و ناوهای پاکستانی برگزار خواهد شد.

فرمانده ناو گروه های ایرانی در کراچی ادامه داد : یک تمرین تاکتیکی نیز پیش از این با طرف پاکستانی درآبهای بندر عباس برگزارشده است و این تمرینات در پاسخ به آن رزمایش تاکتیکی دریایی خواهد بود.

ناخدا یکم جهانبخش تاکید کرد : اعزام ناو گروه ایران با این سیاست صورت می گیرد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور با صلابت و قدرتمند خود مجری سیاست های دفاعی و اقتدارگرایانه نظامی مقدس جمهوری اسلامی در منطقه است.

این مقام ارشد نظامی کشورمان افزود: ما در تمامی آبهای آزاد منطقه و جهان رفت و آمدهای دریایی داریم و یکی از اهداف مهم این سفر دریایی، آموزش به پرسنل جوان نیروی دریایی و انتقال تجربه از سوی نیروهای زبده به نسل بعدی در راستای آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در رویارویی با خطرات احتمالی و امور دفاعی در منطقه خواهد بود.

وی در باره استقبال نیروهای پاکستانی گفت : استقبال بسیار گرمی از سوی مقام های نظامی و دریایی پاکستان از ناو گروه دریایی جمهوری اسلامی ایران به عمل آمد.

وی افزود: طرف پاکستانی از اینکه پس از چند سال ناو گروهی از جمهوری اسلامی در بندر کراچی پهلو گرفته ابراز خرسندی کرده و خواستار ادامه این نوع سفرهای دریایی میان ناو گروه های دو کشور همسایه و برادر شده است.

سرهنگ منوچهر اصلانی وابسته نظامی کشورمان در پاکستان نیز به ایرنا گفت : تمام تشریفات نظامی این سفر دریایی به منظور حضور با صلابت ناو گروه و یگانهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبهای پاکستان بسیار خوب انجام شد و ناو گروه دریایی کشورمان نیز با اقتدار همیشگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به آبهای حوزه منطقه کراچی وارد شد و در بندر این شهر پهلو گرفت.

وی حضور پنج یگان دریایی را بسیار مهم خواند و افزود : حضور با اقتدار ناو گروه دریایی کشورمان در آبهای آزاد و منطقه پاکستان نشان از قدرت دفاعی کامل جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد.

وابسته نظامی کشورمان درپاکستان ادامه داد: سفر ناو گروه کشورمان پس از سه روز اقامت در منطقه و دیدار فرمانده و مقام‌های ارشد ناو گروه با فرماندهان دریایی و نظامی طرف پاکستانی روز سه شنبه به پایان خواهد رسید.

کد خبر 258098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز