همشهری‌آنلاین: دکتر آخوندی گفت: اگر ورزش را در شهرهای جدید بسترسازی و ایجاد کنیم گام مهمی برای ایجاد حس تعلق و همبستگی بین شهروندان ساکن در یک شهر برداشته‌ایم.

عباس آخوندی

شهروندان نوشت: مراسم بزرگداشت روز معلم با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سردار محمد رویانیان مدیر عامل اسبق باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس، پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزش، ورزشکاران و ورزش‌دوستان به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی پرسپولیس عصر پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

عباس آخوندی

دکتر عباس آخوندی که میهمان ویژه این مراسم بود در سخنانی ضمن تبریک میلاد امام محمد باقر (ع) و روز معلم گفت: ورزش از موضوعات بسیار محوری است. ورزش یکی از موضوعاتی است که در شکل‌گیری هویت ملی نقش مهمی دارد. شاید کمتر موضوعی باشد که بتواند یک ملت را به هم پیوند دهد و حس همبستگی ملی و غرور را ایجاد کند.

وزیر راه و شهر سازی در ادامه یادآور شد: یکی از مشکلات مهمی که در وزارت راه و شهرسازی با آن مواجه هستیم، رشد شدید و بدون اندیشه شهرهای جدید مانند «پردیس» و «پرند» است. این شهرها بدون پیش‌بینی نیازهای اجتماعی و به طور ناگهانی ساخته شده‌اند و امکانات رفاهی برای آنها پیش‌بینی نشده است. دغدغه اصلی من این است که چگونه می‌توان در این شهرها انسجام ایجاد کرد.

 

دکتر آخوندی گفت: معتقدم اگر ورزش را در این شهرها ایجاد کنیم شاید بتوانیم حس تعلق و همبستگی بین شهروندان ساکن در این‌گونه شهرها را فراهم کنیم. به همین دلیل در این جلسه این موضوع را مطرح کردم تا به دوستان ورزشکار خود بگویم که به شدت به همکاری این افراد برای ایجاد بستر مناسب ورزشی در شهرهای جدید نیازمند هستیم تا با توسعه ورزش در این شهرها هویت ملی، همبستگی و همدلی را ایجاد کنیم و گام بزرگی برای رسیدن به آرامش در جامعه برداریم.

وی افزود: در واقع حضور من در بین شما درخواستی از دوستان و افتخار آفرینان عرصه ورزش ایران است تا کمک کنند فضایی مناسب در شهرهای جدید فراهم کنیم.

آخوندی در ادامه گفت: برای رسیدن به این مهم از هیچ کمک مادی و معنوی دریغ نمی‌کنیم و دست به دست هم می‌سپاریم تا جوانان این شهرها را به قهرمانان ملی مبدل کنیم.

به گزارش شهروندان، همچنین دکتر محمد اسماعیلی نماینده اساتید دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس در این مراسم با بیان این که برای علمی شدن ورزش این نیاز احساس می‌شد که دانشگاهی ورزشی تاسیس شود اظهار کرد: حوزه ورزش در ایران علمی نیست و بر مبنای تجربیات اداره می‌شود. هدایت ورزش به سمت آکادمیک شدن نسلی را پرورش خواهد داد که به ورزش با نگاهی علمی می‌نگرند.

وی افزود: اشتیاق دانشجویان این دانشگاه نشان دهنده شور و اشتیاق جوانان برای یاد گیری همراه به علم است.

در ادامه میثم غلامی نماینده دانشجویان این دانشگاه نیز اذعان کرد: ساختمان دانشگاه پرسپولیس در آذر ماه ۱۳۹۱ افتتاح شد که اولین دوره آموزشی این دانشگاه نیز در اسفند همان سال آغاز به کار کرد.

وی با بیان این که این دانشگاه در ابتدا با سه رشته فوتبال، فوتسال و آمادگی جسمانی آغاز به کار کرد، گفت: در میان مراکز ورزشی علمی واحد پرسپولیس با توجه به حضور استادان برجسته و تعامل با شخصیت های معتبر ورزشی از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است.

غلامی یاد آور شد در آینده‌ای نه چندان دور ارتقای سطح علمی دانشجویان ورزشی کشور مرهون تلاش اساتید این دانشگاه است. به گونه‌ای که می توان ادعا کرد افتتاح دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس رنسانسی در صحنه ورزش آکادمیک ایران است.

در پایان مراسم از اساتید نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی پرسپولیس با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

تصاویر این مراسم را می‌توانید اینجا مشاهده کنید:

کد خبر 258084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز