چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

گروه بورس: رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی از عرضه سهام 234 شرکت دولتی تا پایان امسال خبر داد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با مهر به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مالزی در ایران اشاره کرد و گفت: نتیجه این سفر حضور تعدادی از سرمایه‌گذاران مالزی در ایران در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

وی ادامه داد: واگذاری سهام شرکت‌های ایرانی به بخش خصوصی و همچنین واگذاری شرکت‌های ایرانی به سرمایه‌گذاران خارجی با استقبال مواجه و قرار شد سرمایه‌گذاران مالزی در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی در ادامه از درخواست یک مؤسسه سرمایه‌گذاری فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت‌وگویی دیگر با اطلاع‌رسانی بورس تاکید کرد: عرضه سهام سه شرکت صنایع مس ایران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و آلومینیوم ایران، 5 میلیارد دلار بر ارزش بورس اوراق بهادار تهران افزوده که بدون شک با افزایش واگذاری‌ها، این روند صعودی دنبال خواهد شد.

وی با بیان این‌که  ۲۳۴ شرکت دولتی تا پایان سال  ۸۶ به بخش خصوصی سپرده می‌شود، افزود : سه شرکت بزرگ فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و سیمان دشتستان نیز در آینده نزدیک به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

کرد زنگنه با تاکید بر این نکته که بالا رفتن جایگاه ایران در میان بورس‌های جهان، نشان‌دهنده روند رو به رشد بورس اوراق بهادار تهران است، گفت: ارزش این بورس با واگذاری سهام شرکت‌های دولتی از  ۳۵ به  ۴۲ میلیارد دلار افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ارزش بورس اوراق بهادار تهران به  ۶۰ تا  ۷۰ میلیارد دلار (دو برابر سال گذشته) برسد.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی امضای قرارداد همکاری با بورس مالزی و برگزاری نشست اعضای کشورهای عضو اکو در تهران را از اقدامات مهم سازمان بورس و اوراق بهادار برای توسعه بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: همکاری با ۱۰ کشور عضو اکو و به‌خصوص پاکستان می‌تواند گامی اساسی در روند رو به رشد بورس اوراق بهادار تهران باشد.

وی آینده بورس اوراق بهادار را روشن ارزیابی کرد و گفت: بورس در مسیر درست و صحیح خود قرار گرفته است؛ به نحوی که دیگر حباب‌سازی‌های گذشته در آن وجود ندارد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس ،کرد زنگنه، بورس را مطمئن‌ترین و سالم‌ترین روش برای واگذاری‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با فراغ بال در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای واگذاری شرکت‌های زیان‌ده گفت: برخلاف برخی اظهارنظرها، فقط  ۹۹ شرکت از  ۵۰۰ شرکت دولتی زیان‌ده هستند که شرکت‌های مادر تخصصی مسئولیت اصلاح ساختار و آماده‌سازی آنها را برای واگذاری برعهده دارند.

وی با بیان این‌که  ۷۰ درصد درآمد حاصل از فروش شرکت‌های دولتی به شرکت‌های مادر تخصصی وزارتخانه‌ها واگذار می‌شود، خاطرنشان کرد : یکی از موارد مصرف این بودجه‌ها، اصلاح ساختار شرکت‌های زیان‌ده است تا هرچه سریع‌تر این‌گونه شرکت‌ها در مراحل واگذاری قرار گیرند.

کرد زنگنه در مورد تأسیس بانک‌های سرمایه‌گذاری در ایران گفت: یکی از مشکلات کنونی در راه خصوصی کردن بنگاه‌های دولتی ایران، نبود نهادهای مکمل است.

بر اساس آخرین آمار فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار، بورس تهران با رشد  ۱۰۰درصد حجم معاملات در5 ماه نخست سال  ۲۰۰۷میلادی در مکان نهم برترین بورس‌های جهان ایستاد.

کد خبر 25798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز