همشهری آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: پرونده ثبت جهانی شهر شوش تدوین شده و به یونسکو ارسال شده است و مشکل خاصی در این پرونده وجود نداشته است.

به گزارش فارس،افشین حیدری اظهار کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان درباره ثبت جهانی شوش هیچ تردیدی ندارد که نقش مدیریت شهری شوش در این مهم غیرقابل انکار است و به این دلیل مدیریت شهری این شهر تاریخی همکاری بسیار خوبی در زمینه رفع مشکلات و موانع موجود دارد.

وی افزود: شهر شوش دارای تاریخی بسیار باسابقه است و به این دلیل از نظر قدمت مشکلی برای ثبت جهانی این محوطه تاریخی وجود ندارد و تنها مشکل و موانع 16 بند موانعی است که به معاونت عمرانی استاندار ارائه شده و ایشان برای رفع مشکلات دستور تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های استانی و شهرستانی شوش را صادر کرده‌اند که در این زمینه فعالیت ستاد نیز آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: قرار است در این کارگروه به صورت روزانه و هفتگی به معاون عمرانی استاندار گزارش ارائه شود و شهرداری و شورای اسلامی شهر شوش بویژه فرماندار این شهرستان همکاری صمیمانه‌ای در این زمینه دارند.

حیدری تاکید کرد: استاندار خوزستان برای ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش همکاری بسیار زیادی داشته است و قرار است ستاد تشکیل شده پس از فعالیت‌های اولیه گزارشی حضوری به استاندار خوزستان ارائه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: قرار است ارزیاب یونسکو در نیمه نخست سال‌جاری به شهر شوش سفر کند و محوطه تاریخی شوش را ارزیابی کند.

وی تاکید کرد: پرونده ثبت جهانی شهر شوش تدوین شده و به یونسکو ارسال شده است و مشکل خاصی در این پرونده وجود نداشته است.

کد خبر 257925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز