همشهری آنلاین: نماینده و سفیر عربستان در سازمان ملل با انتقاد از رژیم صهیونیستی از ایران خواست تا درباره برنامه‌ هسته‌ای‌اش به کشورهای منطقه اطمینان خاطر بدهد.

خبرگزاری عربستان به نقل از عبدالله المعلمی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی عامل ناکامی تلاش‌های بین‌المللی در عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی است.

المعلمی هم‌چنین از ایران خواست تا درباره مسالمت‌آمیز بودن برنامه‌ی هسته‌ای‌اش و عمل به معیارهای ایمنی و سلامت هسته‌ای به واسطه اجازه به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران، به کشورهای منطقه و جامعه جهانی اطمینان خاطر دهد.

بنابر گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی ان ان عربی، وی ادامه داد، با وجود آنکه مناطق زیادی از جهان هستند که به واسطه همکاری کشورها و درک‌شان از داشتن زندگی مسالمت‌آمیز و امن، موفقیت‌های زیادی را در ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای شاهدند اما شاهد آن هستیم که منطقه خاورمیانه همواره همگام با تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای عاری سازی آن از سلاح‌های هسته‌ای نیست. از این رو بر این باوریم که نافرمانی موجود در خاورمیانه در برابر این گونه تلاش‌ها، به دلیل مخالفت‌های تنها یک دولت ، آن هم اسراییل است.

کد خبر 257917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز