همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر عالیشهر در استان بوشهر گفت: تلاش می‌کنیم خدمات روبنایی مورد نیاز مردم را در این منطقه احداث کنیم تا اهالی ساکن در این شهر جدید با مشکلات کمتری مواجه باشند.

آخوندی

دکتر عباس آخوندی در جریان بازدید از فاز چهارم شهر جدید عالیشهر در استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهر جدید عالیشهر حدود چهار هزار و هفتصد واحد مسکن مهر ساخته شده که از این تعداد، چهار هزار واحد مسکن تحویل داده شده و حدود هفتصد واحد مسکن مهر باقی مانده که به سرعت ساخته خواهند شد.

وی یادآور شد: برخی از واحدهای مسکن مهر عالشهر توسط شرکت‌های تعاونی در دولت گذشته ساخته شده‌ که مردم نسبت به این واحدهای مسکونی نارضایتی‌های زیادی دارند، در حالی که فاز چهار این مجموعه توسط شرکت شهرهای جدید عالیشهر ساخته شده‌ از کیفیت بالایی برخوردار است و قابل مقایسه با مجموعه‌ احداث شده در دولت قبل نیست.

وی با بیان این که مهندس محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید موظف شده افرادی را مامور کند تا به مشکلات واحدهای ساخته شده توسط شرکت‌های تعاونی رسیدگی کنند، گفت: واحدهایی که به تازگی ساخته شده‌اند از کیفیت بیشتری برخودارند و گروهی هم مامور شده‌اند تا به مشکلات واحدهایی که در دولت گذشته ساخته و تحویل داده شده‌اند، رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: در تعامل‌ صورت گرفته، تلاش می‌شود معضلات مربوط به مسکن‌های مهر تحویلی شرکت‌های تعاونی حل شود اما نکته قابل توجه این است که دولت در رابطه با تعاونی‌ها مسوولیتی ندارد. البته به خاطر کمک کردن به حل این مشکل، کمیته دو نفره‌ای ایجاد شده تا به این مشکل رسیدگی شود. در عین حال اگر در این رابطه به کمک مستقیم دولت نیاز باشد حتما رسیدگی خواهیم کرد.

دکتر آخوندی در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت حمل و نقل شهرهای جدید برای ساکنان آن به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران چه برنامه‌ای برای این موضوع پیش بینی شده است گفت: بحث حمل و نقل یکپارچه از موضوعات بسیار مهم است. البته شهر جدید عالیشهر دسترسی بسیار خوبی دارد. ما برای سایر شهرهای جدید مانند پرند نیز به دنبال اجرای امکانات جاده‌ای و مترو برای سهولت حمل و نقل عمومی هستیم.

آخوندی در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکید شما بر کیفیت زندگی در شهرها، آیا می‌توان امیدوار بود که مردم در عالیشهر از کیفیت زندگی در سطح مطلوبی برخوردار شوند تا نیازی نباشد برای رفع احتیاجات خود به شهرهای دیگر مهاجرت کنند اظهار کرد: به‌تدریج این اتفاق خواهد افتاد. اکنون در عالیشهر یک بازارچه، سه مدرسه، درمانگاه، کلانتری و مسجد در حال ساخت هستند و تمام تلاش ما این است که خدمات روبنایی را به تدریج افزایش دهیم و علاوه برخدمات روبنایی، تلاش می‌کنیم امکانات فرهنگی و ورزشی را هم در این شهرها ایجاد کنیم.

شهروندان

کد خبر 257831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز