سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۲
۰ نفر

یکی از مغازه‌داران میدان نقش جهان اصفهان به خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که شهرداری اصفهان همزمان با سفر مدیرکل یونسکو به اصفهان با برچیدن بلندگوها و پوشش ایوان‌ها این میدان را برای حضور ایرینا بوکووا دبیرکل یونسکو آماده کرده است، این در حالی است که خبرگزاری میراث فرهنگی دیروز خبر داد دبیرکل یونسکو که برای دیدار میدان ثبت جهانی شده نقش جهان، باغ چهل‌ستون، مسجدجامع و دیگر بناهای تاریخی، به اصفهان رفته است از وضعیت میدان نقش جهان ناراضی است.


براساس این گزارش، در این بازدید که نماینده یونسکو از میدان تاریخی، مسجد شیخ‌ لطف‌الله و بنای تاریخی عالی‌قاپو داشت، در حضور مسئولان استانی نارضایتی خود را نسبت به نگهداری و حفاظت از این اثر تاریخی ثبت جهانی شده ایران اعلام کرد.

ایرینا بوکووا در ابراز نارضایتی خود از نگهداری میدان نقش جهان و برگزاری نمایشگاه در این میدان تاریخی گفت: میدان نقش‌جهان همچون موزه‌ای گرانبهاست، چگونه در موزه‌ای به این زیبایی نمایشگاهی اینچنین برگزار شده است؟ شهرداری اصفهان چندی پیش اقدام به برگزاری نمایشگاه، نصب داربست، بلندگو و باندهای عظیم در میدان نقش جهان کرده بود.

یک شب پیش از ورود ایرینا بوکووا به اصفهان شهرداری آن شهر به محض اطلاع از این سفر اقدام به جمع‌آوری بنرها، داربست‌ها و بلندگوها از میدان نقش‌جهان کرد. اما ظهر دیروز وقتی ایرینا بوکووا از بنای عالی‌قاپو بازدید کرد متوجه وضعیت نامناسب میدان نقش‌جهان شد و نارضایتی خود را از شیوه نگهداری از این بنای تاریخی ثبت جهانی شده ایران اعلام کرد.

کد خبر 257734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز