سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

رئیس‌جمهوری عصر سه‌شنبه 12 تیر، در دیدار صادرکنندگان بزرگ کشور با تأکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد منافع ملی را فدای رقابت‌‌های سازمانی و صنفی کند گفت: نباید اجازه دهیم حقوق صادرکننده، تولید کننده و ملت ضایع شود.

به گزارش مهر، در این مراسم که با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری، وزرای کشاورزی، بازرگانی، اقتصاد و صنایع و همچنین رؤسای سازمانهای برنامه و بودجه، بانک مرکزی و مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ساختمان شهید رجایی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد 4نفر از صادرکنندگان بزرگ کشور به نمایندگی از بخشهای خدمات فنی، کشاورزی، صنعت و تشکل‌‌های صادراتی به ارائه مشکلات خود پرداختند.

در این دیدار صمیمی‌ رئیس‌جمهوری از وزرای مربوطه خواست که همان لحظه توضیحات لازم را ارائه دهند و اگر راهکار مناسبی نیز طراحی شده است، برای اجرا هر چه سریعتر اقدام کنند.

در این مراسم محمد رضا اسکندری وزیر کشاورزی اولین وزیری بود که با دستور رئیس‌جمهوری در خصوص مشکلات بخش کشاورزان به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی در هنگام پاسخگویی با اعتراض چند تن از صادرکنندگان از جمله صادر کنندگان میگو، کشمش و خرما روبرو شد و به ارائه آمار و ارقام و عملکرد وزارت کشاورزی در این خصوص پرداخت.

اسکندری گفت: در خصوص صادرات خرما در سال‌‌های 83 – 84، با  6/8 درصد ارزش وزنی و 68درصد ارزش ریالی روبرو بوده‌ایم.

وی گفت: ما بدنبال توسعه کشت نخل هستیم و آمار و ارقام جدیدی نیز در دست داریم. در پی سخنان وزیر، رئیس جمهوری خطاب به نمایندگان صادرکننده نمونه کشور، وزرای حاضر و مسئولان خواستار آن شد که در جلسه‌ای با حضور یکدیگر تعامل کنند تا در بخش‌‌های کشاورزی مشکلات رفع شود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید حقوق صادر کنندگان، تولید کننده و ملت ضایع نشود.

کد خبر 25755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز