همشهری آنلاین: معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دستور جدید فرجی‌دانا به کلیه معاونانش برای بازنگری حقوقی آیین‌نامه‌های آموزش عالی خبر داد و گفت: قبل از اینکه وزیر علوم، آیین‌نامه را به تأیید نهایی برساند باید از نظر حقوقی کنترل شود.

به گزارش مهر، سعدالله نصیری قیداری با اشاره به تغییر ساختار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مقرر شده است که تمام قراردادها، آیین‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها و بخشنامه‌های حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعد از اینکه در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه نهایی و چکش‌کاری شد، بلافاصله به امضای وزیر علوم نرسد.

وی ادامه داد: پیش از امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ساختار حقوقی این آیین‌نامه‌ها توسط معاونت حقوقی وزارت علوم کنترل می‌شود.

معاون حقوقی وزارت علوم با بیان اینکه تا پیش از این مواردی از اشکلات حقوقی در آیین‌نامه‌های ابلاغی وجود داشت، تاکید کرد: هر چند این اشکالات حقوقی رفع می‌شد اما سایرین را دچار سردرگمی و مشکل می‌کرد.

نصیری قیداری افزود: دکتر فرجی‌دانا به تمام معاونان خود دستور داد که تمام تصمیمات و قراردادهای مالی با حجم بالا همچنین شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی که به امضای وی و معاونان می‌رسد، لازم است توسط معاونت حقوقی به منظور منافات نداشتن با مسائل حقوقی، بازبینی حقوقی شود.

کد خبر 257518
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز