همشهری آنلاین: وزیر علوم با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، گفت: برخی اختلافات باعث شده بود که سال‌ها بسیاری از طرح‌های خوب و مهم زمین‌گیر شوند اما بلند نظری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور زمینه رفع این اختلافات را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر رضا فرجی‌دانا در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: برگزاری این نمایشگاه پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، فرصت مناسبی است تا به یکی از ساز و کارهای مبادله بین عرضه و تقاضا توجه کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: هیچ راهی برای مقاوم‌سازی اقتصاد نداریم جز این که مسیر اقتصاد دانش‌بنیان که سرتیتر برنامه چهارم توسعه و محور اصلی برنامه پنجم توسعه است را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در اقتصاد دانش‌بنیان بسیاری از ساز و کارها در زمینه عرضه محصولات فراهم شده است، تصریح کرد: اکنون 150 مرکز رشد برای به بار نشاندن ایده‌های نوآورانه تاسیس شده و 34 پارک علم و فناوری در کشور فعال است. همچنین کریدورهای علم و فناوری مورد حمایت جدی هستند و قانون شرکت‌های دانش‌بنیان نیز جزو قوانین مترقی است.

فرجی‌دانا اظهار داشت: در سال 1393، بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را یکی از روش‌های اثربخش بر تقاضا عنوان کرد و افزود: باید تا جایی که یک محصول در داخل کشور وجود دارد به محصولات خارجی نگاه نشود و تا جایی که توانمندی در کشور وجود دارد در جهت افزایش این توانمندی‌ها گام برداریم و با پشتیبانی خود زمینه‌ساز تولید محصولات بیشتر باشیم.

کد خبر 257515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز