معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در سال جدید استفاده از سموم شیمیایی برای از بین بردن جانوران مضر شهری را به‌طور کلی حذف خواهیم کرد، گفت: استفاده از سموم ارگانیک اصلی‌ترین برنامه شهرداری تهران برای حذف این جانوران است.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه تعداد موش‌های شهر تهران در سال‌جاری ۷۰درصد کاهش پیدا خواهد کرد، افزود: با اجرای «طرح کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری» که از اواخر سال گذشته شروع شده است، شاهد کاهش تعداد موش‌ها در پایتخت خواهیم بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ابتدای اجرای طرح کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری بازدیدهایی را به‌صورت شبانه روزی از مناطق و محلاتی که احتمال وجود جانوران مضر شهری در آنجا بیشتر است، داشته و از نزدیک بر کار نظارت دارد.

وی با بیان اینکه‌ در سال جدید استفاده از سموم شیمیایی برای از‌بین‌بردن موش‌ها را به‌طور کلی حذف خواهیم کرد، گفت: استفاده از سموم ارگانیک اصلی‌ترین برنامه شهرداری تهران برای حذف این جانوران مضر شهری است. عبداللهی ادامه داد: با اختصاص پایگاه‌هایی در سطح شهر سموم ارگانیک، تله‌های چسبی، روش‌های فیزیکی و مکانیکی، برای بهسازی معابر و انهار و بروشورهایی به‌منظور راهنمایی شهروندان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه عدم‌ریختن زباله در جوی‌ها و کنار معابر از ازدیاد این جانوران مضر شهری جلوگیری خواهد کرد، ادامه داد: بدون همکاری شهروندان و اصناف و مغازه‌داران نمی‌توانیم برای کاهش جمعیت این جانداران کاری از پیش ببریم.معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه موضوع طرح ضربتی و کنترل جانوران مضر شهری از ابتدای اسفند سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد:

این طرح با بازدید از مناطقی که احتمال وجود این جانوران در آنجا وجود دارد، با هدف آموزش اصناف که به نوعی با مواد خوراکی در ارتباط هستند، انجام می‌شود تا به نوعی با افزایش موش‌ها در این اماکن مبارزه شود.وی با بیان اینکه امحای جانوران مضر شهری یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: موش از جاندارانی است که در محیط شهری می‌تواند در انتقال بیماری از حیوان به انسان نقش مهمی داشته باشد. اجرای این طرح‌ها می‌تواند کمک قابل‌توجهی در جهت آگاهی اصناف باشد تا با رهاکردن زباله‌ها در معابر منجر به افزایش تعداد این جانوران نشوند.

کد خبر 257413
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز