مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سریعترین بالابر جهان پس از تکمیل در سال ۲۰۱۶ می‌تواند مسافران را با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت تا ارتفاع ۴۴۰ متری جا‌به‌جا کند.

بالابر

براساس گزارش تلگراف، شرکت مهندسی هیتاچی درحال ساخت سریعترین بالابر جهان است، اتاقکی فلزی که می‌تواند با سرعت 72 کیلومتر برساعت حرکت کند.

قرار است دو دستگاه از این بالابرها در سال 2016 در آسمان خراشی در گوانگژو چین نصب شوند. این بالابرها باید در عرض 43 ثانیه تا ارتفاع 440 متری برج‌ها بالارفته و مسافران را در میان 95 طبقه آن جا‌به‌جا کنند.

به گفته هیتاچی این بالابرها از تکنولوژی‌هایی برخوردارند که سفری راحت و ایمن را میان طبقات این برج تضمین می‌کنند. بالابرها همچنین برای تبدیل شدن به سریع‌ترین نمونه‌های بالابر در جهان از تکنولوژی‌های کنترل و حرکت برخوردارند. برای پیشگیری از ایجاد وضعیت گرفتگی گوش‌ها که دراثر تغییر در فشار هوا ایجاد می‌شود نیز تمهیداتی اندیشیده شده‌است.

غلطک‌های ویژه‌ای که در این بالابر نصب می‌شوند می‌توانند سرعت حرکت را با فشار هوا منطبق ساخته و مانع از گرفتگی گوش مسافران شوند. تجهیزات ترمز پیشرفته مقاوم در برابر گرما نیز می‌توانند نهایت ایمنی را برای جلوگیری از وقوع رویداد های ناگوار در هنگام توقف بالابر پرسرعت فراهم کنند.

قرار است این بالابرها در برج مرکز تجاری CTF گوانگژوی چین نصب شود. این برج از دو تونل بالابر برخوردار است که بلند‌ترین آن 530 متر است و امکان دسترسی ساکنان را به 111 طبقه، بالای سطح زمین و پنج طبقه زیر سطح همکف فراهم می‌آورد.

براساس رکورد‌های ثبت شده در کتاب گینس، سریعترین بالابر حال حاضر جهان در تایپه 101، مرتفع‌ترین ساختمان جهان در تایوان نصب است که سرعت حرکت آن هزار و 10 متر بر دقیقه است، برابر 60 کیلومتر بر ساعت. این بالابر در عرض 40 ثانیه خود را از طبقه همکف به طبقه 89 در ارتفاع 382 متری می‌رساند.

کد خبر 257319
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز