همشهری آنلاین: درمراسمی با حضور وزرای کار و فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هنرمندان حوزه سینما، تئاتر و موسیقی و اهالی شعر و ادب از پیشکسوتان و هنرمندان جامعه کارگری در هفته کارگر تجلیل می‌شود.

پوستر فرهنگی

به گزارش همشهری آنلاین، این مراسم در چهارمین روز از هفته کارگر که با عنوان " کارگر، فرهنگ، کرامت و نشاط اجتماعی" نامگذاری شده است، برگزار می‌شود و طی آن شماری از پیشکسوتان جامعه کارگری در عرصه های مختلف و همچنین کارگران هنرمند معرفی و تقدیر خواهند شد.

سید اسماعیل جعفر پوررییس فرهنگسرای کار با اشاره به برگزاری هفته کارگر از 5 تا 11 اردیبهشت اظهار داشت: چهارمین روز از هفته گرامیداشت مقام و منزلت کارگران با عنوان " کارگر، فرهنگ، کرامت و نشاط اجتماعی" فرصتی است تا در سالی که به نام "اقتصاد و فرهنگ" مزین شده است از قشر تلاشگر و فرهیخته کارگر تجلیل و جایگاه فرهنگ و اقتصاد در عرصه های کار و کارگری به درستی تبیین شود.

وی با تاکید بر نقش موثر کارگران در توسعه و رشد اقتصادی کشور تاکید کرد: بدون شک یکایک افراد جامعه به نوعی مرهون تلاش این قشر هستند، اما نقش کارگران تنها به حوزه اقتصادی محدود نمی‌شود و فرهنگ و اندیشه کارگری ریشه در ارزش ها و اعتقادات اصیل مکتب اسلام هم چون ساده زیستی و کوشش مداوم برای تولید و سازندگی دارد و با چنین رویکردی شاهد شکل گیری هنر و ادبیات متعهد کارگری در کشور اسلامی مان بوده ایم.

جعفرپور افزود: بر این اساس به همت ستاد بزرگداشت هفته کارگر و با همکاری فرهنگسرای کار جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی آیین تجلیل از کارگران پیشکسوت و هنرمند و همچنین برگزیدگان حوزه شعر و ادب کارگری برگزار می‌شود.

به گفته وی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان جامعه کارگری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی، محسن سرخو از فعالان تشکیلات کارگری و عضو شورای شهر تهران، محمد ربیعی رییس دانشگاه کار، موالی زاده معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شماری از هنرمندان و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب حضور خواهند داشت.

جعفرپور با اشاره به همکاری و همفکری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توانمندسازی اداره کل تعاون، رفاه و امور اجتماعی شهرداری تهران در برگزاری این جشنواره افزود: با عنایت به نامگذاری امسال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و با هدف تقویت خوداتکایی و خودکفایی کشورمان در سال 93 همکاری و تعامل نزدیکی با سایر دستگاه ها برای اجرای برنامه های موثر فرهنگی در عرصه های کار و کارگری خواهیم داشت.

مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی و آیین نکوداشت پیشکسوتان و هنرمندان جامعه کارگری، دوشنبه 8 اردیبهشت در چهارمین روز از هفته کارگر ساعت 16 به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک وی، ساختمان شماره 2 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سالن تلاش برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در باره جزییات جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی می‌توانند به دبیر خانه جشنواره به نشانی بزرگراه یادگار امام جنوب-تقاطع خیابان هاشمی-فرهنگسرای کارمراجعه کرده و یا با شماره 66029060 تمایش بگیرند.

همچنین نشانی اینترنتی Kar.Farhangsara.ir در دسترس علاقمندان است.

کد خبر 257314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز