همشهری آنلاین: به مناسبت سالگرد شهادت شهید خلبان علی‌اکبر شیرودی، مراسمی در محل شهادت این شهید برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ بدری از فرماندهان دفاع مقدس در این مراسم ضمن تشکر از بانیان این مراسم به بیان چگونگی طراحی عملیات بازی دراز و نقش شهید شیرودی در این عملیات پرداخت و گفت: شهید شیرودی در جریان عملیات بازی دراز شجاعت‌های فراوانی را از خود نشان داد و زمینه پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات را فراهم کرد. در آن زمان منطقه با پروازهای شهید شیرودی از وجود نیروهای عراقی پاک شد و مقام معظم رهبری با سفر به این منطقه از تانک‌های منهدم شده نیروهای عراقی بازدید کردند.

بدری در ادامه به تعامل بین نیروهای ارتش و سپاه پاسداران و بسیج مردمی و رشادت‌های نیروهای هوانیروز به خصوص در جریان عملیات بازی دراز اشاره کرد.

بدری به امدادهای غیبی در عملیات بازی دراز اشاره کرد و شکستن حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر را نتیجه پیروزی عملیات بازی دراز دانست.

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ قربانی فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه گفت: هوانیروز در دوران دفاع مقدس به ندای امام لبیک گفت و در زمانی که نیرو زمینی ارتش مشکلاتی داشت و نیروهای سپاه امکانات لازم را نداشتند، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابل ارتش تا دندان مسلح عراقی با توان معنوی و ایمان خود مقتدرانه ایستادند و به پیروزی رسیدند. نیروهای هوانیروز بدون هیچ استراحتی پروازهای بی‌شماری انجام دادند و به پیروزی رسیدند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردیم که همگی مصداق مالک اشتر بودند.

کد خبر 257161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز