چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: راویولی (ravioli) نوعی پاستای ایتالیایی (Italian Pasta) است که پخت آن در این کشور رواج دارد.

آشنایی با روش تهیه راویولی به سبک ایتالیایی

مواد لازم

مواد لازم برای خمیر راویولی

زرده تخم‌مرغ: سه عدد

سفیده تخم‌مرغ: یک عدد

شیر: 1/4 پیمانه

نمک: نصف قاشق چایخـوری

روغن مایع: 1/4پیمانه

آرد الک شده: دو پیمانه

طرز تهیه خمیر

زرده‌ها و سفیده‌ تخم‌مرغ، شیر، نمک و روغن مایع را مخلوط نموده، آرد را به تدریج تا جایی به مواد اضافه می‌کنیم که خمیر حاصل به دست نچسبد. سپس خمیر را به مدت سه ساعت استراحت می‌دهیم تا آماده شود.

مواد لازم برای داخل راویولی

گوشت چرخ‌کرده: 400 گرم

پیاز رنده شده: یک عدد

جعفری خرد شده: نصف پیمانه

شیر: 1/4 پیمانه

پودر نان: نصف پیمانه

رب گوجه‌فرنگی: دو قاشق سوپخوری

روغن مایع مخصوص سرخ‌کردنی: به میزان لازم

سس سفید: دو پیمانه

پنیر گودا رنده شده: 200 گرم

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه مواد داخل راویولی

* گوشت، پیاز، جعفری، نمک و فلفل را با هم مخلوط نموده، ورز می‌دهیم تا کاملا حالت چسبندگی پیدا کند. شیر را به پودر نان افزوده تا به صورت خمیر درآید. سپس آن را به مواد گوشتی اضافه نموده و ورز می‌دهیم. از مایه کوفته‌هایی به اندازه گردو برداشته، در روغن سرخ می‌نماییم.

* رب گوجه‌فرنگی را در روغن تفت داده و به آن نمک و فلفل می‌افزاییم، کوفته‌های سرخ شده را به رب اضافه نموده و دو پیمانه آب به آن اضافه می‌کنیم سپس روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا سس تبخیر شده و کوفته‌ها بپزند. در این مرحله کوفته‌ها را در آبکش ریخته تا سس اضافی آن جدا شود. خمیر راویولی را با وردنه روی سطح صاف پهن نموده، به صورت مربع‌های کوچک بریده و کوفته را وسط خمیر می‌گذاریم.

* سپس یک مربع خمیری دیگر روی آن قرار داده و هر دو خمیر را به هم می‌فشاریم تا به همدیگر بچسبند. در ظرفی چهار پیمانه آب، نمک و 1/4 پیمانه روغن مایع ریخته، روی حرارت می‌گذاریم تا به جوش آید. راویولی‌ها را در آب جوش انداخته تا چند جوش بزند، سپس در آبکش می‌ریزیم. راویولی‌ها را در یک ظرف نشکن چیده، روی آن سس سفید و پنیر گودا می‌ریزیم.

* فر را با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد روشن نموده، راویولی‌ها را در طبقه وسط فر به مدت 20 دقیقه قرار داده تا پنیر آب شده و روی خوراک طلایی شود.

 

خمیر راویولی

کد خبر 256992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز