همشهری آنلاین: نتایج پژوهشی تازه نشان می‌دهد که هر چه تعداد مردانی که ریش خود را از ته تراشیده‌اند در اطراف یک مرد ریش‌دار بیشتر باشد، فرد ریش‌دار جذاب‌تر، باوقار‌تر و مسئول‌تر به نظر می‌رسد.

ریش

محققان دانشگاه "New South Wales" در سیدنی- استرالیا به 213 مرد و 1453 زن تصاویری از مردانی نشان داده‌اند که صورت‌شان در اندازه‌های مختلف ریش داشت. شرکت‌کنندگان باید به جذابیت مردان نمره می‌دادند. پیش از انجام این آزمایش، شرکت‌کنندگان مجموعه تصاویری از مردانی دیده بودند که یا صورت خود را از ته تراشیده بودند یا ریش کامل داشتند.

نتیجه پژوهش: بیشترین امتیاز را مردان ریش‌داری گرفتند که فرد امتیازدهنده پیش از آنها صورتی بدون ریش و از ته تراشیده دیده بود. زنان بیشترین امتیاز را به چهره‌هایی دادند که بیشترین شباهت را با همسرشان داشتند. جالب اینکه شباهت به پدر چندان برای زنان مهم نبود.

البته مردان صورت‌تراشیده‌ای هم بودند که وقتی تصویرشان پس از مردان ریش‌دار نمایش داده می‌شد، امتیاز می‌گرفتند. اما نتایج این پژوهش که در نشریه "Biology Letters" منتشر شده در مجموع نشان می‌دهد که مردان ریش‌دار به مراتب بیشتر از همنوعان صورات‌تراشیده خود امتیاز گرفته‌اند.

ریش


هر چند پیش از این هم تحقیقات متعددی نشان داده بودند که ریش مردان را جذاب‌تر و با وقار‌تر می‌کند. از طرفی مردان با ریش مرتب و تمیز حس پدر و یا همسری مسئول را نشان می‌دهند. اما در کل در مورد این‌که موی صورت واقعا جذابیت مردان را افزایش یا کاهش می‌دهد، هنوز هم بین محققان اختلاف نظر وجود دارد.

پژوهش‌ها باید در فرهنگ‌های مختلف انجام شوند. چرا که به احتمال زیاد سلیقه، حس و نگاه افراد در هر فرهنگ با فرهنگ‌ دیگر متفاوت است.

منبع: fooyoh

کد خبر 256761
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز