همشهری آنلاین: رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اتخاذ تصمیم جدید از ناحیه مرجع قضایی را علت به تاخیر افتادن آزادی شهرام جزایری اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ˈغلامحسین اسماعیلیˈ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که سازمان زندان‌ها به دلیل محکوم شدن چند نفر از مسوولانش در ماجرای فرار شهرام جزایری علاقه ای به آزادی او ندارد، گفت: آزادی شهرام جزایری تابع علاقه و عدم علاقه فرد یا افراد خاصی نیست و بایستی محکومیت فرد تمام شود یا اگر بخشی از محکومیت باقی مانده مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گیرد که در این پرونده، شهرام جزایری نه مورد عفو قرار گرفته و نه محکومیتش تمام شده است.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در پاسخ به این سئوال که در حکم قضایی شهرام جزایری تاریخ پایان حبس وی مهر ماه سال گذشته ثبت شده است، گفت: علت این است که در یکی از حکم های جزایری بعد از ثبت پرینت، از ناحیه مرجع قضایی تصمیم جدیدی گرفته شده است.

اسماعیلی همچنین در خصوص بهره برداری از دستبندها و پابندهای الترونیکی اظهار داشت: آیین نامه اولیه تصویب شده و آیین نامه دوم که نیازمند تصویب رییس قوه قضاییه است که بزودی تصویب می شود.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در خصوص بودجه این سازمان در سال جاری نیز گفت: روی کاغذ از مجموع بودجه مصوب سازمان زندان ها در سال 92، تقریبا 98 درصد را گرفتیم و بودجه امسال نیز نسبت به سال گذشته در برخی زمینه ها کاهش و در برخی زمینه ها نیز رشد داشته است.

به گفته اسماعیلی بودجه سال 93 سازمان زندان ها در مجموع نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما همچنان کمتر از انتظار است.

کد خبر 256361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز