همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی عتف از تدوین آیین‌نامه اجرایی پیش‌نویس دستورالعمل نظارت ماده ۳۲ ضابط اجرایی قانون بودجه سال ۹۳ مبنی بر اختصاص یک تا سه درصد اعتبارات دستگاه‌ها به امر پژوهش در کمیسیون دائمی شورای عالی خبر داد و گفت: این آیین‌نامه طی جلسات آینده کمیسیون تکمیل و جهت تصویب به شورای عالی عتف ارائه می‌شود.

رادارهای پدافند هوایی

به گزارش ایسنا، دکتر وحید احمدی در حاشیه یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری (عتف) در جمع خبرنگاران با بیان این‌که قانون اختصاص یک تا سه درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش امسال در لایحه بودجه سال 93 لحاظ نشده بود، تصریح کرد: طی پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای عالی، هیات وزیران اخیرا جهت احیای این قانون طی مصوبه‌ای ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 93 مبنی بر اختصاص یک تا سه درصد اعتبارات دستگاه‌ها به امر پژوهش را تصویب کردند که پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی آن در جلسه کمیسیون دائمی شورا بررسی شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با بیان این‌که طبق هدفگذاری برنامه پنجم توسعه، سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی (GDP) باید تا پایان برنامه به سه درصد برسد، تصریح کرد: این رقم در حال حاضر کمتر از 0.5 درصد است، در حالی که در قانون برنامه برنامه پنجم توسعه تاکید شده است که هر سال برنامه بودجه طوری چیدمان شود که ما را به این وضعیت نزدیک کند، اما در ضوابط اجرایی قانون بودجه امسال موضوع یک تا سه درصد عنوان نشده بود.

احمدی در ادامه یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی قرار گرفته در این جلسه شورای عالی عتف را بررسی درخواست عضویت دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف عنوان کرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه همچنین از بررسی آخرین وضعیت طرح کلان ملی «ایجاد و توسعه فناوری‌های مورد نیاز جهت تجهیز و بروزرسانی شبکه رادارهای پدافند هوایی کشور» در این جلسه شورای عالی عتف خبر داد و گفت: مجری محوری این طرح دانشگاه شیراز و همکاران آن دانشگاه صنعتی شیراز و صنعتی شریف است.

وی با بیان این‌که کل اعتبارات این طرح 160 میلیارد تومان است، تصریح کرد:‌ تاکنون سه میلیارد و 200 میلیون تومان به این طرح تخصیص یافته و در مجموع کل طرح سه درصد پیشرفت داشته است که با توجه به اعتبار اختصاص داده شده پیشرفت طرح نسبتا خوب است.

کد خبر 256297
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز