چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده مردم یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در اخطار خود لیست منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه انگلیس در رابطه با ناقضان حقوق بشر را محکوم کرد و از وزارت خارجه درخواست کرد که سریعا نسبت به این اقدام موضع‌گیری کند.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در اخطاری با اشاره به سلطه‌گری و سلطه‌جویی برخی از کشورها به ویژه انگلیس، گفت: کشور ما در تداوم انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس ایستاد و موفق به در هم کوبیدن تمام محاسبات و مناسبات نهادهای امپریالیستی گردید که الگویی برای همه جهانیان و رشد نهضت‌های اسلامی در منطقه شد.

 این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لیست منتشر شده توسط وزارت امور خارجه انگلیس، گفت: امروز در اقدامی وزارت امور خارجه استعمار پیر انگلیس لیستی از مسئولین نظام را به عنوان ناقض حقوق بشر منتشر کرده که نام دو تن از نمایندگان هم در آن لیست آمده است.

وی تصریح کرد: جای سوال است که هنوز استعمار پیر هوای دوران گذشته را به سر دارد و به دنبال برتری‌جویی است و فراموش کرده که در اقداماتی ددمنشانه و غیربشری خود علیه ملت ایران سالیان سال حقوق ملت را پایمال کرده است.

جوکار افزود: امروز هم شاهد نقض حقوق بشر توسط دولت انگلیس در جایجای دنیا هستیم. چطور شما که دستتان به خون بشریت آلوده است دیگران را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنید. چطور امروز با حمایت از تروریست‌ها در سوریه به کشتار زنان، کودکان و مردان بی‌گناه سوریه می‌پردازید و با افتخار فیلم‌های صحنه‌های جنایت را در فضای مجازی منتشر می‌کنید؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مگر ما فراموش کرده‌ایم که شما از منفورترین سازمان که دستش به خون هفده هزار تن از مردم عزیز ما آغشته است، می پردازید یعنی سازمان منافقین و آنها را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهید.

وی ادامه داد: ما امروز افتخار می‌کنیم که از سوی این دولت استعمارگر مورد تحریم قرار می‌گیریم و همه ملت ما را مورد تحریم قرار می‌دهید. به فرمایش امام (ره) بدبختی ما روزی است که دشمنان از ما حمایت کنند.

جوکار تاکید کرد: ولی این نکته مهم است که دولت فضول انگلیس به دنبال حل مسائل اجتماعی نیست و این دولت در قد و قواره این نیست که ادعای برتری نسبت به کشورهای دیگر داشته باشد و بخواهد در امور داخلی دیگران دخالت کند لذا از وزارت امور خارجه می‌خواهم سریعا نسبت به این اقدام سخیف موضع‌گیری و محکوم کند و مجلس نیز لیستی از جنایتکاران انگلیس هم مورد تحریم قرار دهد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار اظهار کرد: اگر بخواهیم به جنایات و نامردمی‌های حکام انگلیس در طول 40، 50 سال گذشته رسیدگی کنیم طومار طول و درازی است.

وی افزود: به هر صورت این هم جزو سوابق مبارزاتی شما و همکاران عزیزمان آقای خدایی سوری است که در لیست اخیر مورد تحریم دولت استعمارگر انگلیس قرار گرفته است و این جزو افتخار شماست ان‌شاءالله که مبارک باشد.

بر اساس این گزارش، پس از بیان اظهارات جوکار و پاسخ باهنر، نمایندگان شعار مرگ بر انگلیس را در صحن علنی مجلس سر دادند.

کد خبر 256183
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز