سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل با هدف توسعه دسترسی به اینترنت در سرتاسر جهان، قصد دارد شرکت تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین خورشیدی را خریداری کند،‌شرکتی که فیس‌بوک نیز قصد خریداری آن را داشت.

هواپیما

براساس گزارش NBC، شرکت تیتان اروسپیس،‌ تولید کننده پهباد‌های ارتفاع بالای خورشیدی در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد درحال پیوستن به شرکت گوگل است. به گفته این شرکت،‌ تکنولوژی که این شرکت درحال توسعه آن است، روزهای اولیه خود را پشت‌سر می‌گذارد و می‌تواند به شیوه‌های مختلف به انسان‌ها کمک کند تا در مناطق دورافتاده نیز به اینترنت دسترسی داشته باشند و آسیب‌های زیست‌محیطی مانند نشت نفت و جنگل‌زدایی را تحت نظر داشته باشند.

هواپیما

شرکت رقیب گوگل،‌فیس‌بوک نیز در ماه فوریه برنامه خود را برای خریداری این شرکت به مبلغ 60 میلیون دلار اعلام کرده‌بود، اما این قرارداد هرگز به نتیجه نرسید و فیس‌بوک در نهایت شرکتی به‌نام Ascenta را با قیمت 20 میلیون دلار خریداری کرد.

پهباد‌های خورشیدی شرکت تایتان می‌توانند برای پنج‌سال پیاپی در هوا معلق باقی بمانند.

گوگل تابستان گذشته پروژه‌ای به‌نام لون ( Loon ) را آغاز کرد، برنامه‌ای آزمایشی برای دسترسی به اینترنت از طریق بالون‌های هلیومی خورشیدی. فیس‌بوک و گوگل تنها شرکت‌کنندگان در رقابت بزرگ اتصال جهان به اینترنت هستند که برای عملی شدن این هدف نیز با یکدیگر در رقابتند.

کد خبر 256037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز