همشهری آنلاین: رئیس جمهور در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید این موضوع را مدنظر دارد که تا پایان دولت چهره استان سیستان و بلوچستان تغییر کند.

حجت‌الاسلام ووالمسلمین روحانی صبح امروز(سه‌شنبه) پس از ورود به استان سیستان و بلوچستان در فرودگاه شهر زاهدان در جمع خبرنگاران گفت: خداوند این توفیق را به من و تعدادی از اعضای هیات وزیران داد که امروز و فردا مهمان مردم عزیز و مرزداران شریف استان سیستان و بلوچستان باشیم.

وی ضمن این‌که استان سیستان و بلوچستان را دارای اهمیت بسیار زیاد از لحاظ استراتژیک دانست، اظهار کرد: مردمان این استان، مردمانی هستند که در طول تاریخ حافظ مرزهای شرقی کشورمان بوده‌اند.

روحانی با مورد توجه قراردادن برنامه‌های دولت در این سفر دو روزه اظهار کرد: دولت در این سفر برنامه‌هایی را برای عمران و آبادانی این استان مدنظر دارد که ان‌شاءالله در بخش‌های مختلف این برنامه‌ها اعلام می‌شود، ضمن اینکه من در زابل، زاهدان و چابهار برای مردم عزیز این شهرستان‌ها سخنانی خواهم داشت.

رئیس جمهور با بیان این‌که در ضمن سخنرانی‌ها و جلساتی که قرار است برگزار شود طرح‌های مدنظر را به اطلاع مردم شریف می‌رسانیم، خاطر نشان کرد: با طرح‌هایی که دولت تدبیر و امید مدنظر دارد تا پایان این دولت چهره این استان تغییر می‌کند و تلاش‌مان این است که برای عمران و توسعه بیشتر این استان با کمک و یاری یکدیگر قدم برداریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که برای انجام سفری دو روزه به سیستان و بلوچستان رفته است، در فرودگاه زاهدان مورد استقبال مقامات محلی از جمله مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان قرار گرفت.

حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات ،چیت چیان وزیر نیرو و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور از جمله افرادی هستند که رییس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

رییس جمهور پیش از آغاز برنامه‌های خود در این سفر، در جمع خبرنگاران در فرودگاه زاهدان به تشریح برنامه‌ها و اهداف سفر خود خواهد پرداخت.

روحانی در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان با مردم سه شهرستان زابل، چابهار و زاهدان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

دیدار با جمعی از ایثارگران و منتخبان این استان، همچنین برگزاری جلسه‌ای با علمای اهل تشیع و تسنن استان از دیگر برنامه‌های روحانی در این سفر خواهد بود.

رئیس‌جمهور در همایش توسعه و سرمایه‌گذاری که در استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند و ضمن بازدید از چندین پروژه، در جلسه شورای اداری این استان نیز حضور پیدا خواهد کرد.

سفر حسن روحانی به استان سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید.

 

کد خبر 256012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز