همشهری‌آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌و‌گویی تلفنی با رئیس‌جمهور موقت اوکراین درخصوص فعالیت گروه‌های مسلح در این کشور ابراز نگرانی کرد.

ban ki moon

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک اعلام کرد: « بان کی مون نگرانی خود را درباره خطر بیش از پیش جدی رویارویی نظامی در اوکراین ابراز کرد و خواستار خویشتنداری و گفت‌وگو بین کی‌یف و مسکو شد. او گفت‌و‌گو را بهترین راه مهار بحران کنونی در این کشور دانست.»

این سخنگو افزود دبیرکل سازمان ملل همچنین درخصوص بی‌ثباتی در اوکراین و مسلح بودن شهروندان و همچنین فعالیت گروه‌های مسلح در دو طرف در گفت‌و‌گو با الکساندر تورچینوف ،رئیس‌جمهور موقت اوکراین عمیقا ابراز نگرانی کرد.

شهرهای بزرگ در شرق و جنوب اوکراین طی چند هفته گذشته شاهد فعالیت فعالان طرفدار روسیه شده است که خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره وضعیت سیاسی این مناطق، مشابه آنچه در شبه جزیره کریمه روی داد، هستند.

شامگاه یکشنبه رئیس‌جمهور موقت اوکراین از طرفداران فدرالی شدن اوکراین خواست تا ساختمان‌های دولتی اشغالی را پیش از ساعت نه صبح (به وقت محلی) روز دوشنبه ترک کنند. هم‌زمان ، او از آغاز عملیات گسترده ضدتروریستی ارتش در شرق این کشور خبر داد.

کد خبر 255987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز