شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: تعطیلات مثل سفرکردن به فضاست؛ تمام که می‌شود، آدم چاره‌ای ندارد جز بازگشت به زمین. جاذبه، آدم را به‌زور به‌سمت همان زندگی معمولی می‌کشد.

برای همین بعد از تعطیلات احتمالاً دل‌ و دماغ نداری، اما فقط تو نیستی که حس افسردگی و رخوت می‌کنی؛ معلم‌ها، پدر و مادر، دوست‌ها و اطرافیانت هم همین حس را دارند. توصیه‌هایی که در این‌جا مطرح شده، کمک می‌کنند راحت‌تر و موفق‌تر به زندگی روزمره برگردی.

* * *

تغییر زندگی عادی

بخش مهمی از احساس ناخوشایند روزهای بعد از تعطیلات به این برمی‌گردد که آدم دوست ندارد بعد از تجربه‌های هیجان‌انگیز و متفاوت به زندگی «عادی» و همیشگی برگردد. البته تو می‌توانی از تجربه‌های دوران تعطیلات برای ایجاد تغییر در زندگی روزمره استفاده کنی؛ تجربه‌هایی که در روزهای عادی و شلوغ زندگی کم‌تر به آن‌ها دست پیدا می‌کنی.

* * *

سفر ادامه دارد

سفر آدم را با آ‌دم‌ها، مکان‌ها و فرهنگ‌ها یا حتی زبان‌های دیگر آشنا می‌کند و درهای تازه و جذابی به‌روی زندگی آدم می‌گشاید.  غمگین نباش و فکر نکن تعطیلاتت تمام شده. تعطیلاتت را با مرور عکس‌ها، ویدیوها، خاطره‌ها و... زنده نگه‌دار و با یادآوری این تجربه‌ها، لذت‌هایت را دوباره زنده کن.

* * *

تجربه‌ی تعطیلات در زندگی

تعطیلات چیزهای زیادی به آدم یاد می‌دهند؛ آدم هنگام سفر معمولاً با حداقل‌ها زندگی می‌کند و گاهی تنها به یک کوله‌ی سبک نیاز دارد. درست است که تعطیلات و سفر تمام شده، اما می‌توانی هم‌چنان از تجربه‌ی ساده زندگی‌کردن، استفاده کنی. یا می‌توانی وابستگی‌ات را به تلفن همراه و اینترنت کم‌تر کنی و به‌جایش زمان بیش‌تری را به ارتباط با آدم‌ها اختصاص بدهی.

* * *

صاف، روی خط زندگی

تعطیلات بی‌خیالانه تمام شده! حالا دیگر باید کمی مواظب خورد و خوراکت باشی و به‌خصوص پرخوری را کنار بگذاری. هله‌هوله‌ی بیش از حد ممنوع! به‌جایش سراغ خوراکی‌های مقوی و طبیعی برو. در ضمن خواب شبانه‌ات هم باید سروقت و به‌اندازه باشد.

* * *

تقویمی برای کارها

حالا که تعطیلات تمام شده، حتماً کلی کار برای انجام دادن داری، اما بهتر است خیلی هم به خودت سخت نگیری و توقع زیادی از خودت نداشته باشی. انتظار نداشته باش که یک‌روزه همه‌ی کارها به انجام برسد. بهتر است اول کارهایی را که باید انجام بدهی، روی کاغذ بنویسی و بعد تصمیم بگیری که اول کدام را انجام بدهی و هرکدام را در کدام روز.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۸

کد خبر 255874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز