یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهر تهران ، در راستای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان ، برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری ، علمی ، آموزشی ، تفریحی ، ورزشی و... برگزار می کنند.

 برنامه های روزانه فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در طول ایام  تابستان به شرح زیر است:

فرهنگسرای بانو  :
با هدف آشنایی بیشتر با نقش و زندگی بانوان بزرگ اسلام در سال پیامبر اعظم (ص) سلسله مسابقات کتابخوانی « آفتاب آفرینش» را برگزارمی کند.
لازم به ذکر است اولین سری مسابقات به کتاب آمنه مادر پیامبر (ص) به نویسندگی دکتر عایشه عبدالرحمن و ترجمه محمد تقی سجادی اختصاص دارد.
گفتنی است مهلت ارسال پاسخنامه ها تا 13 شهریورماه می باشد و روز اهدای جوایز به برندگان مسابقه نیمه شعبان می باشد
علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88786276 تماس بگیرند.

فرهنگسرای خاتم:
نخستین جشنواره فرهنگی هنری« تهران شهر اخلاق» را در جهت تحقق شهر آرمانی و اخلاق گرا برگزار می کند.
به گفته جواد حیدری پور – رئیس فرهنگسرای خاتم- این جشنواره از یکم تا هفتم شهریورماه اجرا می شود و طبق برنامه روزهای جشنواره با عناوین رحمت و کرامت، معنویت نیایش، تهران دانایی و توانایی، تهران و نشاط اجتماعی، تهران و دوستی، تهران و خانواده، تهران پاکیزگی و انضباط اجتماعی و تهران و همسایگی برگزار می شود  و کلیه خانواده ها بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی می توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.
در ضمن این فرهنگسرا از راه اندازی سایت خاتم خبر داد.

کارگاه خلاقیت در فرهنگسرای تهران:
فرهنگسرای تهران کارگاه خلاقیت را برگزار می کند. این کارگاه که ویژه کودکان و نوجوانان است روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته ساعت 18 تا 30/19 برگزار می شود
گفتنی است  در این کارگاه ساخت کلاژ، شابلون، جعبه های کادوئی و ... آموزش داده می
شود.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی انتهای بزرگراه رسالت( غرب)، سه راه دهکده، جنب دبیرستان سپیده کاشانی، بوستان باغ نو، فرهنگسرای تهران مراجعه و یا با شماره تلفن 80-44143778 تماس بگیرند.

اجرای کنسرت گروه نوای مخالف در فرهنگسرای دختران:
گروه نوای مخالف در روزهای ابتدایی شهریور در فرهنگسرای دختران به اجرای کنسرت موسیقی سنتی می پردازند.
دراین کنسرت که 2 و 3 شهریورماه برگزار می شود مسعود نجفی سنتور، رضا سرایی کمانچه، علیرضا دریایی کمانچه، پیام امیرباهنر تار، وحید طارمی تمبار، ابوالفضل حیاتی تمبک، و فرهاد جوادنیا دف می نوازند.
مسعود نجفی آهنگساز و سرپرست گروه ، رامین بحیرایی اجرای آواز و حسین حق‌دوست نیز ترانه سرایی را بر عهده دارند.
بلیت این کنسرت در فرهنگسرای دختران مرکز موسیقی بتهوون، مرکز موسیقی ققنوس و آموزشگاه موسیقی نغمه توزیع می شود.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفنهای 70-44002269 و 9-44081038 تماس بگیرند.

فراخوان ارسال آثار دومین کنکور آهنگسازان ایران درفرهنگسرای بهمن :
این فرهنگسرا با هدف توسعه دانش آهنگسازی، اقدام به برگزاری دومین کنکور آهنگسازی با مضمون " پیامبر اکرم (ص)" کرده است.
نحوه ارسال ، داوری و پردازش آثار واصله و سایر اطلاعات ضروری در این باره به شرح زیر می باشد.
اثر ساخته شده می بایست برای تنظیم گروه سنتی شامل : 2 سنتور، 2تار، 1 بم تار، 1 عود، 3 کمانچه، 1نی، 1 تنبک، 1 دف و خواننده باشد.
پارئیتور آثار بایستی دارای نت نویسی خوانا باشد.
داوطلبان می بایست اثر خود را تا 15 شهریور ماه به نشانی دبیرخانه کنکور آهنگسازی ایران، میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55051386 تماس بگیرند.

مسابقه کتابخوانی در بعثت
کتابخانه مجموعه فرهنگی هنری بعثت به مناسبت مبعث حضرت محمد (ص) و به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی کرده است.
سوالات مسابقه برگرفته از کتاب « نگاهی به زندگی خاتم الانبیا» نوشته حسین شانه چی است.
علاقه مندان می توانند تا تاریخ 30/5/85 به نشانی میدان بهمن، اتوبان شهید تندگویان، بعد از پل شهید لطیفی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 55022500 تماس بگیرند.

سالمندان و تغذیه سالم در خانه فرهنگ میعاد:
خانه فرهنگ میعاد به منظور ارتقا سطح آگاهی سالمندان با برنامه ریزی صحیح تغذیه در دوران سالمندی اقدام به برگزاری همایشی تحت عنوان « سالمندان و تغذیه سالم» گروه است.
این همایش با حضور کارشناسان تغذیه پیرامون مشکلات تغذیه سالمندان، اهمیت توجه به تغذیه در دوران سالمندی، برنامه ریزی غذایی در این دوران، رابطه تغذیه سالم و طول عمر و ... روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 12-10 برگزار می گردد.
علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این همایش به نشانی: خانی آباد 20 متری میعاد- کوچه 35 متری مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55032500 تماس بگیرند.

ایستگاه نشاط و خلاقیت کودک:
خانه فرهنگ قلم به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اقدام به برپایی ایستگاه نشاط و خلاقیت کودک کرده است.
این برنامه با اجرای برنامه های ایستگاه نقاشی، شطرنج، قصه های قرآنی، سفالگری روزهای پنج‌شنبه هر هفته از ساعت 12-9 در پارک بعثت برگزار می گردد.
علاقه مندان می توانند جهت شرکت کودکانشان در این برنامه به نشانی ترمینال جنوب،باغ آذری، خیابان شهید صمیمی، پارک بعثت مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 55314323 تماس بگیرند.

خانه فرهنگ  و کتابخانه فرزانگان:
ثبت نام کلاسهای مهد و پیش دبستانی خانه فرهنگ  و کتابخانه فرزانگان با هدف رفاه حال بیشتر خانواده های محله تسلیحات و ایجاد فضایی شاد و سالم جهت رشد و تقویت فکری کودکان آغاز شد.
گفتنی است زمان ثبت نام از تاریخ 5/6/85 می باشد و خانواده های گرامی می توانند همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 8 الی 18 به واحد آموزش خانه فرهنگ فرزانگان مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77820544-77834545 تماس بگیرند.

کد خبر 2558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز