همشهری آنلاین: همزمان با افشاگری پایگاه اینترنتی کهنه سرباز آمریکا که اعلام کرد: منشأ سلاح شیمیایی به کارگرفته شده در ریف دمشق وزارت دفاع آمریکاست دو نفر در حمله جدید شیمیایی تروریست‌ها به حماه کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

رد پای پنتاگون در سلاح های شیمیایی تروریست های سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، اعضای گروهک تروریستی از گاز مایع کلر در حمله به کفرزیتا در حومه حماه استفاده کردند.

گزارشها نشان می دهد، این گروهک تروریستی برای حمله شیمیایی به مناطق دیگر برنامه ریزی می کند این در حالی است که گزارشهای موثق بین المللی ثابت می کند جبهه النصره مسئولیت حملات سابق شیمیایی را عهده دار بوده است.

اسناد سری آمریکا که سیمور هرش خبرنگار سرشناس آمریکایی آنها را فاش کرد نشان می دهد اعضای گروه حقیقت یاب سازمان ملل متحد نیز معتقدند گروههای مخالف حمله شیمیایی غوطه شرقی را انجام داده اند.

پایگاه اینترنتی آمریکایی « وترنز ( کهنه سربازان) » نیز تأیید کرد گاز سارین به کار گرفته شده در غوطه شرقی در ریف دمشق منشأ آن وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) است که به ترکیه تحویل داده بود و ترکیه نیز به تروریستها در سوریه داده بود.

اینها اطلاعات مهمی است که به تحرک جدی شورای امنیت و سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیایی نیاز دارد. سوریه با این سازمان برای اطمینان درباره صحت و سقم این اطلاعات همکاری می کند.

این در حالی است که حامیان منطقه ای و بین المللی تروریستها بر عدم پایبندی خود به تعهدات بین المللی تاکید می کنند و به حمایت از تروریستها با همه شیوه ها ازجمله سلاح شیمیایی ادامه می دهند.

ابراهیم حسن گزارشگر شبکه سوریه گفت : بهانه استفاده از سلاح شیمیایی برای توجیه حمله نظامی خارجی به سوریه هر روز که می گذرد بیشتر از روز گذشته بر ملا می شود و نقاب از چهره طراحان و مجریان این حملات برداشته می شود.

این حملات همزمان با هرگونه پیشروی برتر ارتش سوریه در جنگ با تروریسم صورت می گیرد.

جبهه تروریستی النصره با مایع سمی کلر به کفر زیتا یورش برد و که به شهادت دو نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر دیگر منجر شده است.

این حمله شیمیایی جدید پس از بر ملا شدن حقیقت حمله شیمیایی در غوطه شرقی در ریف دمشق انجام شد.

سیمور هرش گفته است ترکیه به جبهه النصره و همپیمانان آن کمک می کند تا تروریستها بتوانند حملات شیمیایی انجام دهند. این اظهارات مهم و خطرناک مهر تأییدی بر بی گناهی دولت سوریه در حادثه غوطه شرقی است.

گزارشها حاکی است که جبهه النصره برای حمله شیمیایی با مایع سمی کلر و گاز سارین به وادی ضیف در حومه ادلب و مورک در حومه حماه برنامه ریزی می کند.

افشاگری سیلورمن درباره نقش آمریکا در انتقال گاز سارین به سوریه

یک پژوهشگر سرشناس دیگر آمریکایی از دست داشتن دولت آمریکا در بکارگیری گاز سارین در سوریه و حملات شیمیایی گروههای مسلح پرده برداشت و فاش کرد یک سناتور سابق آمریکایی ترتیب انتقال گاز سمی سارین از آزمایشگاهی وابسته به آمریکا در گرجستان و از آنجا به ترکیه و سپس به سوریه را داده بود.

شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی اعلام کرد: جفری سیلورمن در واکنش وی به فیلم ویدئویی از عملیات انتقال مواد شیمیایی از آزمایشگاهی در گرجستان به سوریه از طریق خاک ترکیه به این افشاگری اقدام کرد. این نوار ویدئویی در داخل محافل امنیتی در آمریکا منتشر شده است.

به گفته خبرنگار شبکه العالم، جفری سیلورمن خبرنگار و پژوهشگر سیاسی سرشناس آمریکایی، اطلاعات جدیدی را درباره دخالت آمریکا و ترکیه در به کارگیری گاز سارین در سوریه افشا کرده است و این دو کشور گروه های مسلح را در سوریه به این گاز سمی مجهز کرده اند.

روزنامه «وترنز تودی (کهنه سربازان امروز)» مصاحبه ای را با عنوان «پیمانکاران آمریکایی» از سیلورمن منتشر کرده و او در این مصاحبه به نوار ویدئویی که مدتی است منتشر شده و وی در آن به عملیات انتقال گاز سارین از یکی از آزمایشگاه های آمریکا در گرجستان به ترکیه و از آنجا به سوریه به تصویر کشیده واکنش نشان داده است.

ریچارد لوگر سناتور سابق آمریکایی با حمایت واشنگتن و آنکارا عملیات انتقال این گاز را تسهیل کرده است.

ارتش ترکیه نیز انتقال این محموله را به گروههای مسلح در مرزهای سوریه به عهده گرفته بود.

این خبرنگار آمریکایی که به همراه ماریا چوبیشنویلی ردپای انتقال گاز سمی را پیگیری کرده، گفته است کار انتقال گاز سمی از آزمایشگاه سنترال رفرنس وابسته به دولت آمریکا در حومه تفلیس در گرجستان آغاز شد و سپس به ترکیه انتقال داده شد و از آنجا به سوریه رسیده است. در سوریه نیز گروه های مسلح از این گاز در چندین حمله استفاده کرده اند مانند حمله غوطه شرقی در ریف دمشق در اوت گذشته که طوفانی از واکنش های بین المللی و غربی را در پی داشت و آنها پس از رویارویی سیاسی بین مسکو و واشنگتن در شورای امنیت سازمان ملل، دولت سوریه را مسئول این حمله دانستند و سپس قطعنامه نابودی زرادخانه راهبردی تسلیحات شیمیایی سوریه صادر شد.

پیش از این مصاحبه نیز سیمور هرش خبرنگار سرشناس آمریکایی چند روز پیش اعلام کرد دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در حمله غوطه دست دارد.

کد خبر 255750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز